شناسهٔ خبر: 26858130 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهرداری قزوین دارای تیم های ورزشی می شود

قزوین-ایرنا-نایب رئیس و رئیس کمیسیون ورزش و سلامت شورای اسلامی شهر قزوین گفت: امسال تیم های فوتسال، والیبال و بسکتبال بانوان و مردان با نام شورای شهر و شهرداری قزوین تشکیل می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دکتر زهرا یوسفی شنبه شب در نشست علنی پارلمان محلی قزوین با تشریح مصوبات کمیسیون ورزش و سلامت افزود: بودجه فعالیت های ورزشی شهرداری امسال از 6 میلیارد به 35 میلیارد ریال افزایش یافته که 15 میلیارد ریال آن در حوزه ورزش قهرمانی، 15 میلیارد ریال در بخش ورزش های همگانی و پنج میلیارد ریال نیز برای کمیسیون ورزش در موارد ضروری تخصیص یافته است.
این عضو شورای شهر اضافه کرد: در حوزه ورزش قهرمانی نیز 10 میلیارد ریال جهت مشارکت و حمایت از تیم هایی که به نام شهرداری و شورای شهر فعالیت کنند، تخصیص خواهد یافت.
یوسفی ادامه داد: در بخش جشنواره ها و تجلیل از قهرمانان ورزشی 2 میلیارد و 500 میلیون ریال، در حمایت از برنامه هیات های ورزشی 2 میلیارد و 500 میلیون ریال، در ورزش های همگانی 3 میلیارد و 500 میلیون ریال، کارکنان شهری و خانواده یک میلیارد و 500 میلیون ریال، در برنامه های صبحگاهی و عصرگاهی در پارک ها چهار میلیارد ریال، در جشنواره تابستانی بازی های ورزشی مربوط به اوقات فراغت چهار میلیارد ریال، حمایت و مشارکت در ورزش های همگانی یک میلیارد و 500 میلیون ریال و برای تفریحات سالم 500 میلیون ریال اختصاص می یابد.
به گفته نایب رئیس شورای اسلامی قزوین، با توجه به بازدید اخیر اعضای شورای شهر از تبریز، پیشنهادی از سوی کمیسیون ورزش و سلامت به منظور احداث مجتمع بزرگ چند منظوره ورزشی رفاهی مطرح شد.
یوسفی افزود: از سوی دیگر با توجه به زیرساخت های اندک ورزشی، پیشنهاد شده چهار مجتمع ورزشی با اولویت مناطق منفصل شهری در دستور کار شهرداری قزوین قرار گیرد.
این عضو شورا همچنین به زمین ورزشی شقایق در قزوین اشاره کرد و گفت: این زمین اوضاع مطلوبی ندارد و از سازمان فرهنگی ورزشی خواسته ایم برای بازطراحی آن با همکاری سازمان خدمات طراحی شهرداری اقدام و برای تصویب در اختیار شورا قرار دهد.
وی اظهار داشت: در محله آخوند نیز منطقه محصوری برای احداث موزه تاریخ تمدن در نظر گرفته شده بود که با توجه به منتفی شدن آن، در صورت نبودن معارض از سوی سازمان فرهنگی و شهرداری قزوین یک فضای سبز و تفریحی برای ساکنان پیشنهاد شده است.
یوسفی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره ورزشی که توسط هیات ورزش های دانشجویی در اواخر مهرماه برگزار می شود، خواستار حمایت از برگزاری آن شد.
در پایان این نشست از فاطمه اعتدادی ورزشکار قزوینی و بانوی گل مسابقات قهرمانی فوتسال آسیا توسط اعضای شورای اسلامی شهر قزوین تجلیل شد.
7388/8054

نظر شما