شناسهٔ خبر: 26858059 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

دومین گردهمایی وطن‌فروشان ایرانی؛ این‌بار در خاک آمریکا

سخنرانی پمپئو وزیر خارجه آمریکا در جمع ایرانیان تفاوت چندانی با میتینگ سازمان منافقین ندارد. شاید آن‌ها هوشمندانه‌تر عمل کنند؛ اما در عمل دیکتاتورتر از رجوی و خطرناک‌تر از منافقین‌ هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مهر، احتمالا شما هم عبارت «دموکراسی» را شنیده‌اید. کلمه‌ای خوش‌آواز و خوش‌آهنگ که در گوشه گوشه جهان، مردم با باور به آن دست به هر کاری می‌زنند، فارغ از اینکه هر بار کسی بانگ آزادی و دموکراسی سر داد، لزوما صحیح نمی‌گوید و در بسیاری موارد دست‌های پشت پرده و روابط سودمند به قدری زیاد هستند که حتی تمیز دادن آن‌ها امکان پذیر نیست.

هنوز یک ماه از گردهمایی منافقین در فرانسه نگذشته است، همان گردهمایی که پس ازبرگزاری خبرهای زیادی درباره حاضران در مراسم و سخنرانان آن‌ها منتشر شد؛ بسیاری از حاضران در برنامه از طریق دعوت‌نامه فیس‌بوکی و در ازای غذا و جای خواب رایگان آمده بودند، به آن ها گفته شده بود اگر فقط ۲۵ یورو بپردازند و در این همایش شرکت کنند، می‌توانند به پاریس سفر کنند.

 

تصاویر مختلفی از این برنامه منتشر شده که نشان می‌دهد حاضران اصلا از اتفاقی که در جریان است خبر ندارند و حتی زیر درخت‌های اطراف خوابیده‌ بودند. حضور رنگین‌پوستان یکی دیگر از خنده‌دارترین اتفاقات این میتینگ به ظاهر سیاسی بود. حالا و بعد از این ماجرای کمیک، خبر رسیده که مایک پمپئو، وزیر خارجه یانکی‌ها و رئیس سابق سازمان جاسوسی سیا قرار است در امریکا و در جمع ایرانیان سخنرانی مجددی کند.

«حمایت از صدای ایرانی» در خاک امریکا!

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا قرار است فردا یکشنبه با حضور در کتابخانه «رونالد ریگان» ایالت کالیفرنیا، در راستای تطمیع جامعه ایرانی‌های مقیم ایالات متحده، سخنرانی خودش را با عنوان «حمایت از صدای ایرانی» ایراد کند.

این سخنرانی درحالی انجام می‌‏گیرد که بسیاری از ایرانیان مقیم آمریکا از رویکرد دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور مبنی بر خروج یک‌جانبه از برجام، بازگرداندن تحریم‎ها و اعمال قوانین ضدمهاجرتی که تردد بسیاری از آنها را به وطن خود دشوار می‌کند؛ به تنگ آمده‌اند.

با استناد به اظهارات یک مقام وزارت خارجه آمریکا، محورهای سخنرانی پمپئو بی‌شک در ادامه رویکرد خصمانه‎ای است که دولت ترامپ علیه ایران اتخاذ کرده و پمپئو قرار است از «کارزار فشار حداکثری» بر این کشور دفاع کرده و به زعم خود افشاگری‎هایی را در خصوص فساد دولتی و نقض آزادی‎های مذهبی، انجام دهد.

ادعاهای این وزیر سابق سیا درحالی مطرح خواهد شد که وی پیشتر از فشار اقتصادی به عنوان کارآمدترین ابزار برای مقابله با ایران سخن گفته بود حال‌آنکه ترامپ نیز مدعی است رویکردش مبنی بر اعمال فشار حداکثری جواب داده است. رئیس جمهوری آمریکا در یکی از تازه‎ترین سخنرانی‎های خود به صراحت از بروز ناآرامی در ایران استقبال و به حمایت از جریان‌های مخالف اذعان کرد.

 

بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها چیست؟

گردهمایی پمپئو در کالیفرنیا با برنامه‌ریزی بنیادی به نام «بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها» برگزار می‌شود. بنیاد FDD اخیرا بشدت فعالیت خود بر افکارعمومی ایران را زیاد کرده. کارمندان بنیاد چندصباحی است که بعنوان کارشناس به شبکه های فارسی زبانی همچون BBC، منوتو و... مهمان خانه‌های فارسی‌زبانان هستند تا از تحریم بیشتر ایران و فشار روزافزون به اقتصاد ایران برای فروپاشی از درون دفاع کنند و آن را امری حتمی جلو دهند.

مهم‌ترین اولویت ترسیم شده برای بنیاد دفاع از دموکراسی، پیشبرد پروژه جنگ نرم در کشورهای هدف آمریکاست؛ این بنیاد برای پیاده سازی پروژه جنگ نرم مجهز به طیف وسیعی از ابزار، امکانات و حربه‌های تئوریک و تکنولوژیک و مالی است. علاوه بر کمک‌های سالانه مجامع یهودی، صاحبان صنایع اسلحه‌سازی و لابی جنگ‌طلبان، این بنیاد ضدایرانی کمک های قابل توجهی هم از دو کشور عربی امارات و عربستان می‌گیرد.

صاحبان و حامیان اصلی مالی بنیاد FDD را بشناسید

این بنیاد با اینکه در واشنگتن مستقر است، اما به دلایلی بسیار روشن، منشا اسرائیلی دارد. شلدون ادلسون سرمایه‌دار یهودی بزرگترین حامی این بنیاد است که به صورت همزمان اسپانسر مالی جمهوری‌خواهان آمریکا و حزب لیکود اسرائیل نیز هست. شلدون ادلسون سرمایه‌گزار اصلی بنیادFDD همانی است که گفته بود «رئیس‌جمهور باید به ارتش آمریکا دستور بدهد بمب اتمی به کویر ایران بزند، سپس به ایران تلفن بزند و بگوید: آن بمب را دیدی؟ بمب اتمی بعدی در تهران فرود می‌آید. اگر بر موضع خود پافشاری کنید به کلی محو می‌شوید.»

پل سینگر میلیاردر دیگری است که حامی بنیاد FDD⁩ است و دوست نزدیک رئیس‌جمهور آمریکا. ترامپ در وصف او گفته بود که «از من حمایت نمی‌کنید چون پولتان را می‌خواهم؛ از من حمایت می‌کنید چون می‌خواهید سیاستمداران‌تان را کنترل کنید و این خوب است! حمایت شما را می‌خواهم؛ نه پولتان را»

برنارد مارکوس ضلع سوم حامیان بنیاد FDD است که از والدینی یهودی و روس‌تبار در نیوجرسی به دنیا آمده است. او سپتامبر۲۰۱۵، در گفتگو با فاکس‌نیوز توافق هسته‌ای با ایران را «معاهده‌ای مرگبار» توصیف کرده بود.

 

پروژه اکانت‌سازی!

این بنیاد همچنین با همراهی دو کشور عربستان و امارات به‌ انضمام رژیم صهیونیستی، پروژه‌ای را رهبری می‌کند که طی آن با ساخت اکانت در شبکه‌های اجتماعی به مدیریت افکار مردم و سیاستمداران علیه ایران می‌پردازند.

‏اگر امروز در فضای مجازی (توئیتر) با سیل اکانت‌های برانداز مواجه می‌شوید که همگی کارشناس هستند و درباره مسائل مختلف کشوری اطلاعات دارند و البته هر اغتشتش و سر و صدایی را هم زودتر از بقیه اطلاع‌رسانی می‌کنند بدانید و آگاه باشید که بنیاد FDD با بهره‌گیری از دلارهای عربی درصدد «القای تصور همراهی مردم با براندازان» به سیاستمداران آمریکایی به منظور تحریم بیشتر یا جنگ است.

نکته پایانی اینکه سخنرانی پمپئو وزیر خارجه آمریکا در جمع ایرانیان و یا هرگونه فعالیت‌های این‌چینی دولتمردان آمریکا؛ تفاوت چندانی با میتینگ سازمان منافقین ندارد. اگر آنجا وکیل ترامپ سخنرانی کرد و اتفاقی افتاد، اینجا با سخنرانی وزیرخارحه آمریکا کسی نگاهش به این سو جلب می‌شود. شاید بنیادFDD سعی می‌کند هوشمندانه‌تر عمل کند؛ اما در عمل و به تجربه نشان داده که دیکتاتورتر از رجوی و خطرناک‌تر از منافقین‌ هستند.

نظر شما