شناسهٔ خبر: 26857858 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

تحولات یمن|هلاکت ۳۵۲ مزدور عربستان در محور "صراوح" از فوریه تا ژوئن

عملیات‌های نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن از ماه فوریه الی ژوئن گذشته منجر به هلاکت ۳۵۲ مزدور عربستان و انهدام ۴۲ خودروی نظامی آن‌ها در محور صراوح در مأرب شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المسیره، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن از ماه فوریه الی ژوئن گذشته عملیات های مختلفی علیه متجاوزان و مزدوران در محور "صراوح" در مأرب انجام دادند که در پی این عملیات ها 42 خودروی نظامی نیروهای دشمن منهدم و 352 تن از آن ها به هلاکت رسیدند.

هلاکت 38 مزدور ائتلاف متجاوز سعودی طی ساعات گذشته

یک منبع نظامی به خبرگزاری یمنی سبأ گفت که طی 24 ساعت گذشته 38 مزدور ائتلاف متجاوز سعودی در پی عملیات های تک تیراندازان ارتش و کمیته های مردمی یمن در جبهه های داخلی و خارجی به هلاکت رسیده و یا زخمی شده اند.

این منبع گفت که 9 مزدور ائتلاف متجاوز سعودی به ضرب گلوله تک تیراندازان ارتش و کمیته های مردمی یمن در غرب منطقه "وقز" در بخش "المصلوب" واقع در استان الجوف کشته شدند. همچنین 2 مزدور دیگر در پادگان السلان هدف قرار گرفته شدند و بیش از 10 نفر نیز در پی حملات توپخانه ای نیروهای یمنی به این منطقه کشته و زخمی شدند.

حملات موشکی به مراکز تجمع مزدوران در الجوف

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن با موشک های کاتیوشا مراکز تجمع مزدوران در ناحیه "الحزم" واقع در استان الجوف را هدف قرار دادند. 

از سوی دیگر در پی عملیات های نیروهای یمنی در شرق "صبرین" و "المهاشمه" در بخش "خب و الشعف" و المصلوب، 3 دستگاه خودروی نظامی مزدوران منهدم و شماری از سرنشینان این خودروها زخمی شدند.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن در ادامه عملیات خود مراکز تجمع مزدوران در بخش "صاله" در استان تعز را هدف حملات توپخانه ای خود قرار دادند. همزمان با این تحول، سه مزدور عربستان توسط تک تیراندازان یمنی هدف قرار گرفته شدند.

نیروهای یمنی طی ساعات گذشته موفق شدند تعدادی از نقاط در "وادی الرونه" در "الوازعیه" واقع در تعز را از لوث مزدوران عربستان پاکسازی کنند که در پی آن شماری از مزدوران به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

از سوی دیگر عملیات مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی در "تبیشعه" واقع در "جبل حبشی" در تعز توسط نیروهای یمنی در هم شکسته شد و در پی آن شماری از مزدوران کشته و زخمی شدند و ما بقی نیز پا به فرار گذاشتند.

هلاکت 12 مزدور در مناطق مختلف صراوح

نیروهای یمنی مراکز تجمع متجاوزان و مزدوران در "التحیتا" واقع در ساحل غربی را هدف حملات توپخانه ای خود قرار دادند و همزمان با این تحول، 12 مزدور در مناطق مختلف "جبه" در صراوح واقع در مأرب توسط تک تیراندازان یمنی هدف قرار گرفته شدند.

در هم شکسته شدن عملیات مزدوران در لحج

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن عملیات مزدوران عربستان برای نفوذ به "الحوامره" در بخش "القبیطه" در لحج را ناکام گذاشته و شماری از آن ها را کشته و یا زخمی کردند. نیروهای یمنی همچنین مواضع مزدوران در "خدار العرجا" در جبهه "قانیه" در استان البیضاء را هدف حملات خود قرار دادند که در پی این عملیات نیز شماری از مزدوران به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

تک تیراندازان یمنی در ادامه عملیات انتقام جویانه خود دو مزدور عربستان را در رشته کوه های "علیب" در نجران هدف قرار دادند. این در حالی است که 9 مزدور عربستان هم به ضرب گلوله تک تیرندازان یمنی در "تبة الخزان" در اطراف کوه "الدود" در جیزان به هلاکت رسیدند.

از سوی دیگر در پی عملیات های کمین نیروهای یمنی در "التویلق" واقع در نجران، شماری از مزدوران کشته و زخمی شدند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما