شناسهٔ خبر: 26857712 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

ترامپ ایران را به بی‌ثبات کردن منطقه متهم کرد

ایلنا : رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار با نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد، ایران را به بی‌ثبات کردن خاورمیانه متهم کرده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فرانسه گزارش د اد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، دوشنبه در دیدار با نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت، ایران را به «بی‌ثبات‌سازی منطقه» متهم کرده است.

کاخ سفید در این‌باره اعلام کرد، در این دیدار علاوه بر رئیس‌جمهوری آمریکا، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه و «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز حضور داشتند.

ترامپ در این دیدار گفته است: «ما امروز در خصوص طیفی از چالش‌های امنیتی از جمله خلع سلاح هسته‌ای کره‌شمالی، (موضوع) بسیار مهم مقابله با اقدامات بی‌ثبات کننده ایران در خاورمیانه، پایان دادن به جنگ در سوریه و مقابله با تروریسم بحث و گفت‌وگو خواهیم کرد.»

از سوی دیگر، نیکی هیلی در حساب کاربری توییتر خود نوشته است که سفرا و نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت را به واشنگتن دعوت کرده است تا از باقیمانده یک موشک شلیک‌شده از یمن به عربستان سعودی، که ساخت ایران است، بازدید کنند. این قطعات موشک در یک انبار نظامی در واشنگتن نگهداری می‌شود.

سفیر آمریکا در سازمان ملل پس از دیدار از این انبار نظامی مدعی شده است، همچنان بر شواهد در زمینه رویکرد ایران در نادیده گرفتن تعهدات بین‌المللی‌اش همچنان افزوده می‌شود.

هیلی در ادامه اظهارات بی‌اساس خود گفته است: «رویکرد تهاجمی ایران تهدیدی برای همسایگان و همه جهان است.»

 

نظر شما