شناسهٔ خبر: 26857459 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی در تهران پایان یافت

تهران- ایرنا- سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی عصر شنبه پس از معرفی برگزیدگان و تقدیر از آثار برتر در تالار وحدت به کار خود پایان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با دهه کرامت سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی در روزهای 27 تا 30 تیرماه به همت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در استان تهران برگزار شد.
همزمان با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت رضا (ع) و آغاز دهه کرامت هنرمندانی از ایران، افغانستان، جمهوری آذربایجان، ترکیه و گرجستان برنامه های خود را اجرا کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دبیر اجرایی سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی استان در مراسم اختتامیه طی سخنانی اظهارداشت: در سال گذشته 250 اثر به این جشنواره ارسال شد و امسال با حضور هنرمندان داخلی و خارجی شاهد 300 اثر بودیم.
«احد جاودانی» افزود: در این جشنواره اقوام و ملیت های مختلف با صدا و سازهای دلنشین خود در وصف حضرت رضا (ع) هنرنمایی کردند که با تولید آثار فاخر وصف ائمه اطهار به ویژه حضرت رضا (ع) به جهانیان معرفی خواهد شد.
وی ادامه داد: عشق به حضرت رضا (ع) محدود به کشور ما نیست و اقوام و ملیت های مختلف با شعر، ترانه و نماهنگ ارادت و عشق خود را به این امام مهربانی نشان دادند.
قائم مقام این ستاد نیز در سخنانی اظهارداشت: شانزدهمین جشنواره امام رضا (ع) در 31 استان درقالب سلسله برنامه آوای ارادات برگزار می شود.
سید «جلال فیاضی» خاطرنشان کرد: اگر معتقدیم سبک زندگی رضوی و آموزه های این امام مهربانی ها باید در زندگی روزمره و جامعه تاثیر داشته باشد باید تاثیر معنوی زیارت را از نظر زمانی و مکانی توسعه دهیم.
به گفته وی، توسعه زمانی یعنی کاری کنیم که تاثیر معنوی در ذهن زائر ماندگار شود و از نظر مکانی هم همینطور است و ما به دنبال این تاثیرگذاری هستیم.
در آئین اختتامیه سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی هنرمندان داخلی و خارجی به هنرنمایی پرداختند.
همچنین در این مراسم از «علی شجاعی» نقاره زن امامزاده زید شهداد با 92 سال سن تقدیر شد.
«محمد علیزاده» خواننده پاپ کشورمان نیز در این مراسم به اجرای برنامه پرداخت و از وی تجلیل شد.
تقدیر از گروه های موسیقی کشورهای افغانستان، جمهوری آذربایجان و ترکیه و همچنین معرفی هنرمندان در بخش های مختلف و تقدیر از آنها از دیگر برنامه های آئین اختتامیه سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی در استان تهران بود.
سومین جشنواره آواها و نواهای رضوی ذیل سلسله برنامه های شانزدهمین جشنواره امام رضا (ع) برگزار شد.
تهرام/7243//1348

نظر شما