شناسهٔ خبر: 26857302 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

توسعه خدمات درمانی، مردم را از اصول پیشگیری غافل کرده است

اصفهان-ایرنا-رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: تلاش برای بیمارستان سازی و توسعه خدمات درمانی، مردم را از پیشگیری و رعایت اصول بهداشتی غافل کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، کمال حیدری، روز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تیران و کرون افزود: در حال حاضر پیشگیری از رشد بیماری ها یک دغدغه اساسی برای مردم و مسئولان نیست و تفکر توسعه خدمات درمانی از اهمیت خاصی برخوردار است که چنین تفکری هزینه زیادی را به جامعه تحمیل می کند.
وی گفت: بیماری های قلبی و عروقی، تصادفات و فشار خون در حال حاضر بیشترین فراوانی را در جمعیت مردم استان اصفهان دارد و تصادفات نخستین عامل مرگ و میر جوانان این استان است.
رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان ادامه داد: کنترل بیماری ها با مشارکت همگانی و ارتقای دانش عمومی در جهت رعایت اصول بهداشتی و درمانی، ضروری و نیازمند مشارکت ویژه خیرین حوزه سلامت برای پیشگیری از رشد بیماری هاست.
حیدری با اشاره به تشکیل مجمع سلامت استان اصفهان و فعالیتش در حوزه اجتماعی، گفت: این مجمع در شهرستان های استان اصفهان، امسال تشکیل و برنامه ریزی برای افزایش مشارکت اجتماعی در راستای کاهش بیماری ها را انجام می دهد.
وی بااشاره به طرح پزشک خانواده در راستای پیشگیری و کاهش بیماری ها خاطرنشان کرد: تمام روستاهای استان با جمعیت نزدیک به پنج میلیون نفر تحت پوشش طرح پزشک خانواده هستند که این طرح در شهرها نیز فراگیر شده است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر نزدیک به 2 میلیون نفر یعنی 40 درصد از جمعیت استان دارای پرونده الکترونیکی هستند و ما نیازمند مشارکت بیشتر مردم برای تکمیل این پرونده در راستای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی بهتر به آنها هستیم.
در این آیین از زحمات دکتر جمشید اویسی، تقدیر و دکتر حمیدرضا میرزاییان به عنوان مدیر جدید شبکه بهداشت و درمان تیران و کرون معرفی شد.
شهرستان تیران وکرون با 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت. 7131 /6027

نظر شما