شناسهٔ خبر: 26857252 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهید‌ستاری، هدیه رهبری به مردم قرچک

قرچک بعد از ۶۰ سال صاحب بیمارستان شد

روزنامه جوان

پنج‌شنبه گذشته وقتی بیمارستان ۹۶ تختخوابی شهید‌ستاری بنیاد برکت در قرچک افتتاح و به‌عنوان هدیه مقام معظم رهبری آماده خدمت‌رسانی به مردم این منطقه شد، کمی آنطرف‌تر کلنگ احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی شهید‌مفتح ورامین هم با حضور جمعی از مسئولان به زمین زده شد.

صاحب‌خبر -
در این مراسم رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اعلام کرد ساخت حدود ۲۰۰ مرکز بهداشتی دیگر را نیز هدفگذاری کرده و از این تعداد ۱۵۴ مورد در حال اتمام است یا تکمیل شده و مابقی نیز تا آخر سال‌جاری به پایان می‌رسد.

پنج‌شنبه گذشته بعد از اینکه بیمارستان ۹۶ تختخوابی بنیاد برکت در قرچک ورامین افتتاح و به عنوان هدیه مقام معظم رهبری آماده خدمت‌رسانی به مردم شد، کلنگ احداث بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی شهید‌مفتح ورامین هم با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، وزیر بهداشت، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، مدیرعامل بنیاد برکت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید‌بهشتی، نماینده شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار ورامین و جمعی از مسئولان محلی به زمین زده شد. بیمارستانی که با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و با تخصیص ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی بنیاد برکت وابسته به این ستاد ساخته خواهد شد.

ساخت ۴ مرکز پیشرفته درمان سرطان

ساخت نزدیک به ۲۰۰ مرکز بهداشتی را نیز از سوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام هدفگذاری کردیم که ۱۵۴ مورد در حال اتمام است یا تکمیل شده و مابقی نیز تا آخر سال‌جاری به پایان می‌رسد؛ این‌ها بخشی از صحبت‌های رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است که با اشاره به اینکه در سال گذشته هزینه ۷۰ هزار نسخه بیماران سرطانی را پرداخت کردیم، گفت: همچنین ۵۰۰ هزار بیمار مناطق محروم را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دادیم. دکتر محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) که در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از بیمارستان ۹۶ تختخوابی برکت شهید‌ستاری قرچک سخن می‌گفت: با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دشت ورامین ادامه داد: مردم این منطقه حق زیادی گردن ما و انقلاب دارند و با گرامیداشت یاد فرمانده شهیدنیروی هوایی ارتش از سپهبد شهید‌ستاری یاد می‌کنیم که از شهدای خاص نظام اسلامی است.

وی تصریح کرد: مأموریت اصلی ما توانمندسازی مناطق محروم است. در چند سال گذشته با ۴۵ هزار میلیارد تومان از منابع مختلف اعم از فاینانس یا کمک‌های دولتی یا منابع داخلی ستاد، ۴۰۰ هزار شغل ایجاد کردیم. مخبر با بیان اینکه هم پول مال مردم است، هم مدیریت به مردم تعلق دارد، گفت: طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور اعلام کردم که حاضریم با هر جریان حقیقی و حقوقی همکاری داشته باشیم. بر همین اساس با همکاری دکتر هاشمی، وزیر بهداشت بود به جایی رسیدیم که از ۱۰ بیمارستانی که قرار بود بنیاد برکت بسازد، هفت دستگاه آن ساخته و تحویل شد و تا آخر سال دو بیمارستان دیگر را می‌سازیم و به وزارت بهداشت تحویل می‌دهیم. این مسئول همچنین از ساخت چهار مرکز پیشرفته درمان سرطان در شهر‌های تهران، اهواز و نجف‌آباد خبر داد و تأکید کرد که این مراکز آبروی نظام در حوزه سلامت خواهند بود.

مخبر با بیان اینکه یک بیمارستان سرطانی را در دست ساخت داریم؛ ضمن اینکه احداث یک بیمارستان دیگر را هم روز پنج‌شنبه کلنگ‌زنی کردیم و یک بیمارستان را هم در زاهدان کلنگ خواهیم زد، به فعالیت ساخت دارو در بنیاد برکت اشاره کرد و گفت: با این اقدامات هم جلوی بخشی از واردات داروهای تک را می‌گیریم هم قیمت تمام شده دارو را پایین می‌آوریم. رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به کلنگ‌زنی بیمارستان ۳۵۰ تختخوابی شهید مفتح ورامین با مشارکت وزارت بهداشت گفت: ان‌شاءالله این بیمارستان را تا دو سال آینده آماده بهره‌برداری خواهیم کرد. علاوه بر این بیمارستان به‌زودی عملیات ساخت یک بیمارستان جدید در شهر زاهدان شروع خواهد شد.

لازم به ذکر است بیمارستان برکت شهید‌ستاری قرچک ورامین در زیربنایی به مساحت ۸ هزار و ۳۰۰ مترمربع و با تأمین اعتبار ۱۲۲ میلیارد ریال تکمیل و به بهره‌برداری رسید. این بیمارستان، هفتمین بیمارستانی است که طی انعقاد تفاهمنامه سال ۱۳۹۴ میان ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر مشارکت ستاد در ساخت و تکمیل ۱۰ پروژه بیمارستانی در مناطق محروم کشور ساخته و افتتاح شد.

نظر شما