شناسهٔ خبر: 26856672 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

اعتراف قاچاقچیان پایتخت به قتل یک رقیب

ایران نوشت: نیمه‌های شب ۲۵ مرداد امسال مردی به واحد گشــــــــــت کلانتری ۱۴۰ باغ فیض اطلاع داده بود که برادرش در حوالی خیابان اشرفی اصفهانی-غرب تهران- با ضربات چاقو مجروح شده و پس از انتقال به بیمارستان جان سپرده است.

صاحب‌خبر -

 با دستوربازپرس کشیک جنایی، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ برای کشف راز جنایت به تحقیق از برادر مقتول پرداختند.

وی در خصوص شب جنایت به کارآگاهان گفت: حدود یک هفته‌ای بود که من و برادرم در محدوده خیابان اشرفی اصفهانی مواد می‌فروختیم. شب حادثه، حدود ساعت ۱۰ بود که یکدفعه صدای ایست شنیدیم و از ترس دستگیری توسط مأموران بسرعت از آنجا متواری شدیم، اما پس از گذشت مدت کوتاهی، همراه برادرم که به موضوع شک کرده بود دوباره به محل برگشتیم و متوجه شدیم کسانی که ما تصور کرده بودیم مأمور هستند درواقع رقبای ما بوده‌اند. همان موقع برادرم به یکی از آنها - منوچهر۳۰ ساله- نزدیک شد که در ادامه با هم درگیر شدند که منوچهر چند ضربه‌ چاقو به برادرم زد و بسرعت از محل فرار کرد؛ بلافاصله برادرم را به بیمارستان رساندم که پس از گذشت چند ساعت و به علت شدت خونریزی فوت کرد.

برادر مقتول همچنین گفت: فرد دیگری به نام «فرهاد» که او نیز در زمینه خرید و فروش مواد مخدر فعالیت دارد، در زمان درگیری به همراه منوچهر بود.

بدین‌ترتیب فرهاد در یکی از محله‌های اطراف تهران شناسایی شد و به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال یافت.

او با اطلاع از ماجرا به کارآگاهان گفت که شب حادثه به همراه تعدادی از دوستانش در محدوده اتوبان چمران حضور داشته ولی به هیچ عنوان در درگیری بین مجید و منوچهر دخالتی نداشته است.

در ادامه تحقیقات، کارآگاهان جنایی ضمن شناسایی خودرو سواری پراید متعلق به منوچهر سرانجام روز پنجشنبه گذشته موفق شدند او را دستگیر کنند.

این درحالی بود که هنگام دستگیری منوچهر، برادرش- آرش ۱۹ ساله- و یکی از دوستانش به نام صابر- ۲۵ ساله- سعی داشتند ضمن درگیری با کارآگاهان مانع  دستگیری منوچهر شوند که مأموران آنها را نیز دستگیر کردند و به همراه متهم اصلی پرونده به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ انتقال دادند.

منوچهر ابتدا منکر قتل شد اما پس از رویارویی حضوری با برادر مقتول و مشاهده مستندات غیرقابل انکار پلیس، سرانجام به درگیری منجر به جنایت با انگیزه تصاحب محل خرید و فروش مواد  مخدر اعتراف کرد.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: متهمان پس ازتحقیقات تخصصی با صدور قرار قانونی از سوی بازپرس پرونده در اختیار اداره دهم قرار گرفتند؛ همچنین تحقیقات تکمیلی برای شناسایی دیگر افراد حاضر در درگیری منجر به قتل در دستور کار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

 

نظر شما