شناسهٔ خبر: 26856595 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار کوتاه از فوتبال

صاحب‌خبر -
بیرانوند: تعریف رهبر از ما، باعث افتخارمان است
علیرضا بیرانوند در تازه‌ترین صحبت هایش درباره بیانات رهبر معظم انقلاب که تیم ملی و دروازه‌بان این تیم را به عنوان الگویی برای هیئت دولت ذکر کرده بودند، گفت: این اتفاق که برای من افتاد و رهبر عزیزمان که تعریف کوچکی از ما انجام دادند، برای من باعث افتخار است که این اتفاق رخ داده است. من تصویرسازی ذهنی را برای خودم انجام داده بودم که چنین اتفاقی برایم رخ دهد. وقتی رهبر معظم انقلاب از ما تعریف می‌کند، این موضوع برای ما به یادماندنی می‌شود. من واقعا یکی از تصویرسازی‌های ذهنی‌ام همیشه این بود که این اتفاق برای من رخ دهد. وقتی بازی تمام می‌شد این حس را داشتم که شرایط به گونه‌ای باشد که رهبر معظم انقلاب از ما تعریف کنند که همین اتفاق هم رخ داد. پس از پیروزی ایران برابر آمریکا، این برای دومین بار بود که رهبری درباره تیم ملی در جام جهانی پیام صادر می‌کردند. وقتی صبح از خواب بیدار می‌شدیم و می‌دیدیم رهبری پیام داده‌اند واقعا خوشحال می‌شدیم. وقتی می‌دانستیم رهبر عزیزمان این قدر خوشحال است می‌فهمیدیم که کل ایران هم خوشحال هستند و متوجه می‌شدیم کار بزرگی انجام داده‌ایم.
استقلال به تهران باز‌گشت
کاروان آبی‌پوشان پایتخت پس از برگزاری اردویی ۱۱ روزه، صبح امروز به ایران باز‌گشت.تیم فوتبال استقلال پس از برگزاری اردوی آماده‌سازی ۱۱ روزه خود در بوزگات ترکیه که از ۱۹ تیر آغاز شد، صبح امروز به ایران باز‌گشت تا برنامه تمرینی خود را تا نخستین بازی این تیم در لیگ برتر در تهران سپری کند. آبی‌ها پس از پشت سر گذاشتن تمرین ریکاوری خود در صبح دیروز، کمپ خود را که فاصله‌ای ۵۵ کیلومتری با شهر استانبول داشت ترک کردند و ساعت ۸:۳۰ صبح امروز به وقت ایران استانبول را به مقصد تهران ترک ‌کردند.
قرار داد 4/1 میلیون یورویی امیری با ترابزون اسپور
بازیکن فصل گذشته پرسپولیس با امضای قراردادی دو ساله به تیم ترابزون اسپور ترکیه پیوست.وحید امیری بازیکن فصل گذشته پرسپولیس در نهایت تصمیم به جدایی از این تیم گرفت و با امضای قراردادی دو ساله به ارزش 4/1 میلیون یورو (سال اول 750 هزار یورو- سال دوم 650 هزار یورو) و بعد از پشت سر گذاشتن معاینات پزشکی به تیم ترابوزاون اسپور ترکیه پیوست. رسانه‌های ترکیه‌ای همچنان از حضور مجید حسینی هم در این تیم یاد کرده‌اند که این انتقال هنوز قطعی نشده است. وحید امیری بعد از امید ابراهیمی دومین ملی‌پوش ایران است که پس از جام جهانی تیم جدید خودش را انتخاب کرده است. امیری در اولین صحبت‌های خود بعد از حضور در این تیم، گفت‌: خیلی خوشحال هستم که به ترابزون اسپور آمده‌ام. می‌دانم که ترابزون اسپور تیم بزرگی در ترکیه است و هوادارانش قطعا خواسته‌های زیادی از این تیم دارند. همین طور واقف هستم که انتظار زیادی از من است و امیدوارم بتوانم بهترین عملکردم را در زمین برای تیم جدیدم داشته باشم.
تیم داوری ایرانی قاضی دیدار تمام کره‌ای لیگ قهرمانان
علیرضا فغانی به همراه رضا سخندان، محمدرضا منصوری و ابوالفضلی دیدار سوآن سامسونگ و چونبوک موتورز کره جنوبی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانی آسیا را قضاوت خواهد کرد. AFC دیدار سوآن سامسونگ و چونبوک موتورز کره جنوبی را در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به تیم داوری ایرانی سپرد. علیرضا فغانی، رضا سخندان، محمدرضا منصوری و ابوالفضلی دیدار تمام کره‌ای مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را قضاوت خواهند کرد.
ترانسفر بیرانوند در نیم‌فصل با پرداخت ۶۰۰ هزار دلار
طبق توافق انجام شده، دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس در نیم فصل با پرداخت ۶۰۰ هزار دلار، بازیکن آزاد خواهد شد.پس از اینکه علیرضا بیرانوند به دلیل مخالفت باشگاه پرسپولیس نتوانست از این باشگاه جدا شود و به پیشنهادات اروپایی خود جواب مثبت بدهد، در نهایت با مذاکراتی که میان او و باشگاه پرسپولیس انجام شد طرفین توافق کردند تا در نیم فصل نخست، بیرانوند در جمع سرخپوشان بماند و در نیم‌فصل - احتمالا پس از جام ملت‌های آسیا - در ازای پرداخت ۶۰۰ هزار دلار، بازیکن آزاد شود.با این حساب دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس و تیم ملی فوتبال ایران در نیم فصل با پرداخت این رقم می‌تواند به عنوان بازیکن آزاد با باشگاه‌هایی که خواهانش هستند، مذاکره کند.
مهدوی‌کیا مربی تیم زیر ۲۱ سال هامبورگ
مهدی مهدوی‌کیا پیشکسوت فوتبال کشورمان به عنوان مربی جدید تیم زیر ۲۱ سال هامبورگ انتخاب شد.این تیم در لیگ محلی شمال آلمان حضور دارد و مهدوی‌کیا بازیکن سابق این تیم به عنوان کمک مربی این تیم انتخاب شد.وی قرار است در تیمی که سرمربی آن بر عهده‌اشتفن وایس است به عنوان کمک مربی کار کند. این تیم قرار است در ورزشگاه لوبک در آخر هفته برای اولین بار در مسابقات آلمانی_دانمارکی بلت حاضر شده و برای جایزه ۳۰ هزار یورویی رقابت کند.مهدوی‌کیا که بازیکن سال آسیا هم شده قرار است در تیم زیر ۲۱ سال هامبورگ فعالیت کند. او قرار است در فاز اول تا پانزده اوت مسئولیت خود را در این تیم بپذیرد. این چهره ۴۰ ساله جانشین آخیم فایفل می‌شود که مربی سابق تیم بانوان هامبورگ بوده است. مهدوی‌کیا تا پیش از این جزو تیم مربیگری زیر ۱۶‌ ساله‌های هامبورگ به سرمربیگری باستیان راینهات بود.
مصدومیت محرمی در دیدار دوستانه دیناموزاگرب
بازیکن ایرانی سابق پرسپولیس در دیدار شب گذشته دیناموزاگرب دچار مصدومیت شد. جمعه شب گذشته تیم دیناموزاگرب در دیداری دوستانه مقابل واراژدین به پیروزی دو بر یک رسید.در این بازی صادق محرمی مدافع ایرانی که به تازگی از پرسپولیس راهی زاگرب شده است از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت اما به دلیل مصدومیت در نیمه دوم به میدان نرفت.هنوز میزان دقیق‌ مصدومیت محرمی اعلام نشده است.این در شرایطی است که دیناموزاگرب در مرحله مقدماتی و پلی آف راه یابی به لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب باید مقابل هاپوئل تیمی از رژیم‌اشغالگر قدس به میدان برود.
آخرین اخبار از نقل و انتقالات تیم‌های باشگاهی ایران
*مهاجم سنگالی فصل قبل استقلال برای تمدید قراردادش با این تیم به توافق رسید.مامه تیام مهاجم سنگالی و فصل قبل استقلال پس از مذاکرات خود با امیرحسین فتحی سرپرست جدید باشگاه استقلال، به سنگال بازگشت و قرار شد هرگاه آبی‌ها پول او را به حسابش واریز کردند، تیام به تهران بیاید و با استقلال تمرین کند. فتحی که برای مذاکره با تیام، جپارف و نیومایر به ترکیه رفته بود، توانست مهاجم سنگالی را برای ماندن راضی کند و تنها شرط این مهاجم دریافت مبلغی از قراردادش است.
*باشگاه استقلال مدت‌ها است که با سرور جپاروف در حال مذاکره است اما درخواست عجیب این بازیکن برای افزایش دستمزد باعث شده قرارداد او تمدید نشود.جپاروف وقتی متوجه رقم پیشنهادی باشگاه استقلال به تیام شد، مبلغ قرارداد خود را به صورت قابل توجهی بالا برده است که این موضوع با مخالفت صریح امیرحسین فتحی سرپرست جدید باشگاه استقلال روبرو شده است.
*دروازه‌بان سابق پرسپولیس احتمالا با رضایت علی دایی به تیم سایپا می‌پیوندد.علیرضا حقیقی که سابقه بازی در تیم ملی و پرسپولیس رادارد احتمال دارد که در این فصل به عنوان دروازه‌بان به تیم سایپا اضافه شود.حقیقی در گذشته برای تیم علی دایی بازی کرده بود.محمدرضا اخباری دروازه‌بان تیم سایپا به احتمال زیاد از این تیم جدا می‌شود و حقیقی جانشین او خواهد شد.
* فرزاد حاتمی مهاجم تیم فوتبال تراکتورسازی که نتوانست انتظارات سرمربی این تیم را برآورده کند بعد از چند سال حضور در این تیم از جمع قرمزپوشان تبریز جدا شد.تراکتورسازی بعد از پشت سر گذاشتن اردویی در ترکیه به تبریز بازگشت و دیروز تمرینات خود را در تبریز دنبال کرد. او دیروز در تمرین تراکتورسازی غایب بود تا پرونده حضورش در تراکتورسازی بعد از چند سال بسته شود.

نظر شما