شناسهٔ خبر: 26856520 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کرمانشاه:

حمایت از تولید داخلی عمل به منویات رهبری است

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه حمایت از تولید داخل را عمل به منویات و توصیه های رهبری عنوان کرد و گفت: حمایت نکردن را نیز می توان به معنای مخالفت با شعاری که معظم له مطرح کرده اند، به حساب آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز شنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران داخلی پیروی از فرمایش های رهبر معظم انقلاب است و همه مدیران و مسئولان مکلف به انجام آن هستند.
وی ادامه داد: در اولین روز سال، رهبر انقلاب صراحتا اعلام کردند که کشور نیاز به مدیر تسهیل گر دارد، یعنی کسی که راه میان بر را بشناسد و زمینه سرعت بخشیدن کارها را فراهم کند.
بازوند با تاکید بر اینکه حل مشکلات کشور نیازمند کار جهادی است، خاطرنشان کرد: بدون شک همراهی و حمایت مسئولان و مدیران از تولیدکنندگان داخلی می تواند بخش اعظمی از این مشکلات را کاهش دهد.
استاندار کرمانشاه در ادامه با حمایت همه جانبه از ایجاد بازارچه صنایع دستی در ورودی شهر دالاهو، گفت: به افرادی که در این بازارچه سرمایه گذاری و کسب و کار راه بیندازند تسهیلات لازم اعطا می شود.
وی همچنین بر لزوم تغییر کاربری زمین در نظر گرفته شده در صورت نیاز تاکید کرد و گفت: بدون شک ارزش افزوده ای که زمین مورد نیاز برای ایجاد بازارچه به همراه دارد بیشتر از مقداری است که در آن محصولی نظیر گندم کشت شود.
بازوند یادآوری کرد: راه اندازی این بازارچه علاوه بر اشتغالزایی که برای مردم منطقه ایجاد می کند، باعث خواهد شد که بخش صنعتی و تولید داخلی نیز رونق بگیرد.
مدیر ارشد استان در عین حال خواستار تنوع بخشی به بخشی از محصولات صنایع دستی منطقه دالاهو نظیر چاقو شد و گفت: تولید سالانه 400 عدد از این محصول فلزی هرچند که برند و بسیار هم با کیفیت عالی باشد اما کافی و قابل قبول نیست.
وی تصریح کرد: هم اکنون چاقوی ساخت زنجان با تنوع بخشی به محصول و تولید انبوه در سایزها و قیمت های مختلف بازار کشور را در اختیار گرفته است اما چاقوی ساخت دالاهو عمدتا به خاطر قیمت بالایی که دارد مشتریان خاص و محدودی را نیز توانسته جذب کند.
بازوند در پایان سازمان های برنامه و بودجه و جهاد کشاورزی و ادارات راه و شهرسازی، میراث فرهنگی و راهداری و حمل و نقل جاده ای را مکلف کرد که به ساخت بازارچه صنایع دستی دالاهو کمک کنند.
شهرستان دالاهو با حدود 40 هزار نفر جمعیت در 85 کیلومتری شهر کرمانشاه واقع شده که مردمان آن علاوه بر باغداری، در زمینه صنایع دستی و ساخت چاقو شهرت خاصی دارند.
7458/8066

نظر شما