شناسهٔ خبر: 26856356 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

تولیت آستان قدس رضوی:

خدمت کریمانه خدمتی هدفدار بدون مزد و منت است

تولیت آستان قدس رضوی گفت:خدمت کریمانه خدمتی هدفدار، اخلاق مدارانه و بدون مزد و منت است.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی ظهر شنبه در مراسم اهدای احکام خدام حرم مطهر رضوی که در تالار ولایت برگزار شد اظهارکرد: شاخص‌های خدمت کریمانه عبارتند از: انجام کار با انگیزه الهی، هدف‌دار، اخلاق مدارانه، با بالاترین کیفیت، همراه با شناخت نیاز، با پیگیری و اقدام بدون مزد و منت است.

وی گفت:شعار دهه کرامت امسال به عنوان خدمت کریمانه در محضر اهل بیت (ع) نامگذاری شده است و از جلوه‌های خدمت کریمانه همین خدمتی است که امروز خادمان آستان قدس رضوی نسبت به مهمانان حضرت رضا (ع) دارند که ویژگی آن داشتن کرامت است.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: بزرگواری به معنای داشتن جان، روح و درون بزرگ است، جان و روح متعالی در کالبد انسان‌هایی است که توانسته‌اند رابطه خود را با خداوند برقرار کنند و جز خدا را نبینند و جز به خدا نیاندیشند.

وی افزود: فلسفه بعثت پیامبر (ص) پرورش انسان‌های بزرگوار است که نه اسیر شیطان درون و نفس شوند و نه اسیر شیاطین برون و مستکبرین عالم، بلکه انسان‌هایی دارای کرامت روح و نفس باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: خدمت کریمانه سیره همه ائمه اطهار (ع) است و حرم مطهر دانشگاه بزرگی است که معلم آن حضرت رضا (ع) است و برای همین باید فضا برای کسب معنویت زائرین همیشه آماده و آرام باشد.

وی افزود: راه صیانت از این جایگاه این است که نگذاریم معروفی در اینجا ترک و یا منکری انجام شود که این موضوع در گرو حساسیت همه خادمان است.

رئیسی تصریح کرد: خدمت با هدف گره گشایی از مشکلات محرومان، زائران و مردم و برای خدا انجام می‌شود که باعث تعالی خادم است.

برچسب‌ها:

نظر شما