شناسهٔ خبر: 26856324 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ابتکار در پاسخ به مهر؛

لایحه مقابله با خشونت علیه زنان در انتظار تایید نهایی است

کرج - معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: لایحه مقابله با خشونت علیه زنان در انتظار تایید نهایی رئیس قوه قضاییه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، معصومه ابتکار عصر شنبه در حاشیه اختتامیه جشنواره لباس اقوام در کرج با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه جشنواره لباس اقوام با همکاری استانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره از روز ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز و درزمینهٔ های مختلفی فعالیت کرد.

وی اضافه کرد: توجه به هویت ایرانی و لباس اقوام که برگرفته از فرهنگ ایرانی است از اهمیت بالایی برخوردار است، در طراحی لباس ایرانی به‌وضوح می‌توان عفاف و آراستگی را دید.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر اینکه برگزاری جشنواره‌های لباس اقوام به تولید فرصت‌های شغلی کمک شایانی می‌کند، گفت: از همه متولیان و دست‌اندرکاران برگزاری این جشنواره قدردانی می‌کنم.

ارائه خدمات روان‌پزشکی به دختران شین‌آبادی/انجام ۳۴۰ عمل جراحی

ابتکار در پاسخ به سؤال خبرنگار مهر در خصوص وضعیت دختران شین‌آبادی که امروز با آن‌ها دیدار داشته، گفت: بله امروز با دختران شین‌آبادی دیدار کردم و گزارشی در خصوص آخرین وضعیتشان دریافت کرده‌ام.

وی با اشاره به اقدامات وزارت بهداشت در خصوص درمان دختران شین‌آبادی، گفت: بیش از ۳۴۰ عمل جراحی بر دختران شین‌آبادی انجام‌شده است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به برگزاری نشستی مفصل با دختران شین‌آبادی، گفت: صحبت‌های دختران، خانواده‌ها و وکلای آن‌ها را شنیده‌ام، مقرر است خدمات روان‌پزشکی به این دختران ارائه شود.

ابتکار بابیان اینکه مشاور امور بانوان وزارت بهداشت اعلام کرده است که حتماً به این دختران خدمات ارائه می‌شود، گفت: وزیر آموزش‌وپرورش نیز دستوری مبنی بر ارائه کمک‌های درسی به دختران شین‌آبادی صادر کرده است.

وی اضافه کرد: فردا در جلسه هیئت دولت گزارش وضعیت دختران شین‌آبادی را ارائه می‌کنم و امیدوارم که دولت در این زمینه تلاش خود را انجام دهد.

لایحه مقابله با خشونت علیه زنان در انتظار تایید نهایی رئیس قوه قضاییه استمعاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در بخش دیگری با اشاره به لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت، گفت: این لایحه مدتی است که در قوه قضاییه به سر می‌برد.

ابتکار در خصوص آخرین وضعیت لایحه مقابله با خشونت علیه زنان، گفت: هماهنگی‌های لازم در این خصوص انجام‌شده است، نشست‌های تخصصی متعددی با مقامات قوه قضائیه برگزار و منتظر تائید نهایی رئیس قوه قضائیه هستیم.

وی در بخش دیگری به ارسال نامه‌ای از سوی سردار نقدی با موضع معضلات فرهنگی به معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، گفت: نامه سردار نقدی را مطالعه کردم، همه باید تلاش کنیم تا آینده بهتری برای کشور رقم بخورد.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه الگوی همه ما اسلامی و ایرانی است، گفت: در نظر داریم از خرد جمعی برای پیشرفت کشور استفاده کنیم.

نظر شما