شناسهٔ خبر: 26856310 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبرنامه

صاحب‌خبر -

 معاون آموزشي وزات علوم تشريح کرد؛

آخرين وضعيت اعضاي هيئت علمي پيماني مشروط دانشگاه پيام‌نور

معاون آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت: در آينده‌اي نزديک مساله تبديل وضعيت اعضاي هيئت علمي پيماني مشروط دانشگاه پيام‌نور حل خواهد شد، هم اکنون نيز بررسي وضعيت حدود 450 نفر از اعضاي هيئت علمي واجد شرايط، در دستور هيئت مرکزي جذب قرار گرفته است.

مجتبي شريعتي نياسر در گفت و گو با ايسنا درخصوص تبديل وضعيت اعضاي هيئت علمي پيماني مشروط دانشگاه پيام نور، اظهار کرد: 900 نفر از اعضاي هيئت علمي دانشگاه پيام‌نور داراي وضعيت پيماني مشروط بودند که کار 300 نفر از آن‌ها انجام شده و حکم آن‌ها صادر شده است.

وي افزود: براي 350 نفر از اعضاي هيئت علمي که داراي وضعيت پيماني مشروط بودند مجوز هيئت امنا اخذ شده و بررسي وضعيت آنها در دستور هيئت مرکزي جذب قرار گرفته است و انجام خواهد شد.

شريعتي نياسر ادامه داد: 100 نفر از اعضاي هيئت علمي، که داراي مدرک دکتري هستند مشکل خاصي ندارند و طبق دستور لازم است در هيئت مرکزي جذب وضعيت آنها بررسي شود.

معاون آموزشي وزارت علوم در پايان با اشاره اينکه 150 نفر باقي‌مانده که از شاخص‌هاي لازم برخوردار نبودند، تا امروز يکشنبه 31 تيرماه مهلت دارند که قرارداد خود را بازنگري کنند، خاطرنشان کرد: تاکنون از اين تعداد، 50 نفر مراجعه کرده‌اند. با اين وصف در آينده نزديک مساله هيئت علمي‌هاي دانشگاه پيام‌نور حل خواهد شد و بررسي حدود 450 نفر از اعضاي هيئت علمي واجد شرايط در دستور هيئت مرکزي جذب قرار گرفته است و پيش‌بيني مي‌شود ظرف يک ماه آينده مشکل آن‌ها نيز برطرف خواهد شد.

قائم مقام وزير علوم:

امتيازات اساتيد برجسته بعد از بازنشستگي

قائم مقام وزير علوم درباره اصلاحات آيين‎نامه بازنشستگي اساتيد گفت: تاکيد ما به دانشگاهها اين است که اتاق اساتيد علاقمند به همکاري با دانشگاه، بعد از بازنشستگي آنها حفظ شود.

عبدالرضا باقري در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اصلاح آيين‎نامه بازنشستگي اعضاي هيئت علمي گفت: يک سري اصلاحات در مواد استخدامي اعضاي هيئت علمي انجام شده است.

وي ادامه داد: در اين اصلاحات استادان ممتاز، استادن نمونه و استاداني که نشانهاي ملي مانند نشان علمي و پژوهشي دريافت مي‏کنند، مي‎توانند علاوه بر 70 سال که در آيين‎نامه پيش‎بيني شده، با نظر هيئت امنا، همچنان در دانشگاه فعاليت کنند.

قائم مقام وزير علوم افزود: البته در آيين‎نامه استخدامي به اين موضوع اشاره شده است که دانشگاه مي‎تواند از خدمات، اساتيدي که بازنشسته مي‎‏شوند، در حق‎التدريس، پژوهش و راهنمايي دانشجو استفاده کند.

وي ادامه داد: البته تاکيد ما نيز به روساي دانشگاهها اين است که از اساتيدي که علاقمند هستند و آمادگي دارند که بعد از بازنشستگي با دانشگاه همکاري کنند، استفاده کرده و اتاق آنها حفظ شود تا دانشگاه از خدمات و تجارب آنها استفاده کند.

رئيس سازمان امور دانشجويان:

40 درصد خوابگاه‌ها در رتبه‌ 3 و 4 قرار دارند

رئيس سازمان امور دانشجويان وزارت علوم با تاکيد بر اينکه 40 درصد خوابگاه‌هاي دانشجويي در رتبه‌هاي سه و چهار قرار دارند،‌ گفت: تلاش مي‌کنيم بخش زيادي از اين خوابگاه‌ها تابستان امسال بازسازي شوند و ارتقاء يابند.

دکتر مجتبي صديقي در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا، ضمن اعلام اين مطلب به برنامه‌هاي وزارت علوم در حوزه تجهيز و بازسازي خوابگاه‌ها اشاره کرد و افزود: امسال نيز همانند دو سال گذشته برنامه‌اي را در حوزه بازسازي و مقاوم‌سازي خوابگاه‌هاي دانشجويي دنبال مي‌کنيم و تلاش داريم خوابگاه‌هاي رتبه‌هاي سه و چهار طي عملياتي بازسازي و مقاوم‌سازي شده و ارتقاء يابند. اميدوارم اين برنامه با تخصيص اعتبارات لازم و کمک مراکز دانشگاهي در تابستان جاري صورت بگيرد.

وي در ادامه با تاکيد بر اينکه 40 درصد از خوابگاه‌هاي دانشجويي دانشگاه‌هاي کشور در رتبه‌هاي 3 و 4 قرار دارند، تصريح کرد: صندوق رفاه دانشجويان وزارت علوم متعهد شده است تا سقف 50 درصد از هزينه‌هاي مقام‌سازي ساختمان‌ خوابگاه‌هاي دانشجويي را پرداخت کند و مابقي هزينه‌ها بايد توسط خود دانشگاه‌ها تامين شود.

رئيس سازمان امور دانشجويان وزارت علوم تاکيد کرد: با توجه به اعتبارات تعمير و تجهيز دانشگاه‌ها که به تدريج تخصيص پيدا مي‌کند، اميدوار هستيم عمده اعتبارات تعمير و تجهيز دانشگاه‌ها در تابستان امسال به سمت بازسازي و ارتقاي مراکز خوابگاهي و سلف دانشجويي اتفاق بيفتد.

معاون وزير علوم از آماده شده نتايج رتبه‌بندي تمامي آشپزخانه‌هاي دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر آشپزخانه‌هاي دانشگاه‌ها از لحاظ رتبه‌بندي تعيين تکليف شده و به رتبه‌هاي يک تا سه تقسيم‌بندي شده‌اند که نتايج آن به‌زودي اعلام مي‌شود.

دکتر صديقي در پايان خاطرنشان کرد: يکي از برنامه‌هاي وزارت علوم در سال جاري تجهيز آشپزخانه‌هاي دانشگاه‌ها به‌ويژه صنعتي شدن اين مراکز است که بعد از اعلام نتايج رتبه‌بندي، آشپزخانه‌هايي که در رتبه‌هاي ضعيف‌تري قرار دارند، بازسازي شده و ارتقاء خواهند يافت.

دسترسي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي به 50 عنوان کتاب مرجع باليني نسخه 2019

دسترسي به بيش از 50 عنوان کتاب مرجع باليني نسخه سال 2019 ميلادي از سوي معاونت تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت براي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي کشور فراهم شد.

به گزارش ايسنا، دسترسي به بيش از 50 عنوان کتاب مرجع باليني نسخه سال 2019 ميلادي از ناشر Clinical Key در سامانه منبع‌ياب و به طور مستقيم در آدرس http://rsf.research.ac.ir/2019 براي دانشکده/دانشگاه‌هاي علوم پزشکي کشور فراهم شده است.

در ‌اين مجموعه،‌ کتاب‌هاي مرجع اصلي برخي رشته‌ها مانند Braunwald's Heart Disease، Nelson Essentials of Pediatrics، Atlas of Human Anatomy Goldman-Cecil Medicine و ... بسياري از عناوين ديگر وجود دارد.

علاوه بر 50 عنوان کتاب مرجع 2019 مورد اشاره، مجموعه Clinical Key دربرگيرنده بيش از 1200 عنوان کتاب مرجع در رشته‌هاي مختلف است.براساس اعلام معاونت تحقيقات وزارت بهداشت، اعضاي هيئت علمي، دانشجويان و پژوهشگران دانشکده/دانشگاه براي جستجو و دسترسي به منابع مذکور مي‌توانند از طريق سامانه منبع‌ياب به آدرس
http://rsf.research.ac.ir اقدام کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما