شناسهٔ خبر: 26856277 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

راه‌اندازی باشگاه مدال‌آوران نخبه

بطحائی: انتشار تصاویری از شرکت‌کنندگان بی‌حجاب بداخلاقی رسانه‌ای بود

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که مرکز سمپاد به دنبال آن است که باشگاهی ایجاد و مدال آفرینان گذشته را دور یکدیگر جمع کند، گفت: امیدواریم به زودی این باشگاه راه‌اندازی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سیدمحمد بطحائی در حاشیه برگزاری بیست‌ونهمین المپیاد جهانی زیست‌شناسی ۲۰۱۸ با بیان این که یک برگ زرین دیگر بر افتخارات کشور اضافه شد، گفت: در این شرایط ناجوانمردانه که فضای بین المللی برای کشور ما ایجاد کرده بود، میزبان بیش از ۷۰ کشور شدیم و ۵۱۰ نفر از نخبگان علمی از کشورهای مختلف در این رویداد بزرگ علمی شرکت کردند.

وی افزود: بچه‌ها بعد از یک هفته مسابقه مدال های خود را دریافت کردند و جای تبریک به همه مردم دارد که توانستیم به نمایندگی از مردم این رویداد را به آبرومندانه ترین شکل برگزار کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که طی ۱۵-۱۶ سال اخیر کیفیت برگزاری مسابقات به اذعان مسوولان ibo کم نظیر بوده، گفت: ایران توانست به مردم جهان نشان دهد کشوری که ناجوانمردانه گرفتار هجمه های سنگین شده، کشوری امن و به دنبال صلح است که دست برادری را برای آنها که بخواهند جوانمردانه تعامل داشته باشد می‌فشارد.

بطحائی افزود: جنبه دوم موفقیت فرزندان مردم شهید پرور است، چهار مدال رنگی را نوجوانان عزیز ما کسب کردند و از ممتازترین المپیادها بود که نوجوانان ما یکبار دیگر در آن افتخار آفریدند.

وی با بیان این که دانش آموزان ما برای شرکت در المپیادهای علمی از حیث امکاناتی که باید برای کسب آمادگی در اختیارشان قرار بگیرد مضیقه دارند که تلاش می‌کنیم برای دوره های بعد برطرف شود، گفت: طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تسهیلاتی برای ادامه تحصیلات و مدال آوران فراهم است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که مرکز سمپاد به دنبال آن است باشگاهی ایجاد کرده و مدال آفرینان گذشته را دور یکدیگر جمع کند، گفت: امیدواریم به زودی این باشگاه راه اندازی شود.

بطحائی درباره تصاویری که در خلال المپیاد در فضای مجازی منتشر شده بود و تعدادی از دخترها در آن بی‌حجاب بودند توضیح داد و گفت: حجاب شرکت کنندگان خارجی در حدی که در افتتاحیه و اختتامیه دیدیم با تذکراتی که در سالن داده می‌شد در حد مطلوبی بود. در چند مورد در حین مسابقه حجاب دخترها کنار رفته بود و یک مورد پیش آمده بود که چون پسرها کلاهشان را به نشانه احترام برداشته بودند چند تن از دخترها تصور کرده بودند باید  به نشانه احترام حجابشان را بردارند.

وی افزود: باید از این اتفاقی که در شبکه های مجازی اتفاق افتاده گلایه کنم. گاهی بی انصافی هایی صورت می‌گیرد و دستاوردها نادیده گرفته می‌شود و اگر برای چند لحظه غفلتی صورت گرفته و روسری شرکت کنندگان کنار رفته عکس می‌گیرند و فضاسازی می کنند. اینها بداخلاقی هایی هست که برخی دچارش می‌شوند و اتفاقات خوبی که افتاده را نادیده می گیرند.

به گزارش ایسنا، مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان نیز اعلام کرد که ایران در این المپیاد دو طلا، یک نقره و یک برنز کسب کرد. بهترین رتبه را از بین بچه ها پارمیدا پزشکی کسب کرد ولی رتبه کلی ایران حتما زیر ۵ است که باید منتظر بمانیم تا کمیته علمی جمع بندی نهایی و رتبه بندی کشوری را اعلام کند.

انتهای پیام

نظر شما