شناسهٔ خبر: 26855847 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

جامعه شرایط سخت تری را پشت سر گذاشته و از گردنه پیش رو هم عبور می کند

تولیت آستان مطهر امام خمینی (ره) گفت: جامعه ما بسیار توانمند است و صدها مرتبه بدتر از شرایط فعلی را پشت سر گذاشته است­ و از مرحله پیش رو هم عبور خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق وزیر امور خارجه، سفیران و نمایندگان ایران در خارج از کشور با آرمان های امام خمینی (ره) افزود: در وزارت امورخارجه تجربه های بسیار گرانبهایی بدست آمده­ و مهم این است که تجربه ها را به نسل های بعدی منتقل کنیم تا خدای ناکرده جمهوری اسلامی دچار پیری نشود.


وی گفت: با تجربه ای که نظام اسلامی از گذشته تا حال به دست آورده است تردید­نداریم که از مرحله پیش رو هم عبور می کند که مهمترین علت آن توانمندی بسیار بالای جامعه و همچنین بی ثباتی و تغییر در دنیاست.


سید حسن خمینی تأکید کرد: جامعه توانمند ما با کشورهای دیگر قابل قیاس نیست، ممکن است دچار شوک های کوتاه مدت بشود اما دوباره خود را بازیابی می کند، به ویژه اینکه صدها مرتبه بدتر از شرایط فعلی را پشت سر گذاشته است بنابراین مرحله پیش رو را هم پشت سر خواهد گذاشت.


وی در تبیین چرایی موفقیت ملت ایران در برابر فشار دشمنان در مرحله پیش رو­گفت: علت آن است که هم جامعه از ناخدای اندیشمند برخوردار است و هم خردش وجود دارد و از سوی دیگر مجموعه مدیریتی کشور تجربه بسیار خوبی به دست آورده و دنیا هم در حال تغییر است.

تولیت آستان مطهر امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی مهم این است که هم به قوت و داشته های مان تکیه کنیم و هم امانتدار مردم باشیم و دین مردم را در مسئولیت هایی که داریم ادا کنیم که مطمئناً موفق خواهیم شد.

تولیت آستان امام خمینی ره با تاکید بر اهمیت نقش دفاتر نمایندگی کشورمان در سرتاسر دنیا­ به منظور شناخت هرچه بهتر ودقیق تر دنیاگفت: فرمایش امروز مقام معظم رهبری که فرمودند باید با همه دنیا جز یک کشور، ارتباط برقرار کرد بنیادین است.

سیدحسن خمینی افزود:­­در این مسیر باید­از ظرفیت‌های موجود و از افکار عمومی استفاده کردزیرا­مهمترین اهرم مانع جنگ، افکار عمومی است.

وی با بیان اینکه باید گسل‌های جهان امروز را شناخت به نامه تاریخی امام خمینی به گورباچف را یادآور شد و­گفت: فروپاشی شوروی برای ما و غرب قابل تصور نبود.

سید حسن خمینی با انتقاد از رفتارهای ترامپ خاطرنشان کرد: یک رییس‌جمهور غیر متعادل را که نمی‌دانم چقدر می‌تواند در آمریکا سرکار بماند­به تهور شیوخ منطقه اضافه کنید که می‌توانند سرمایه جهان اسلام را بین ببرند. این تهور شیوخ بر تدبیرشان می‌چربد برای همین هم یمن به ویتنام تبدیل شده است. داستان قطر را یادتان هست. افتضاح سعد حریری را هم اضافه کنید.

وی با بیان اینکه ما باید حوزه مطالعاتی خود را گسترش دهیم­گفت: دنیای امروز دنیای پر لایه و پر تحولی است که هر روز ممکن است حادثه ای رخ دهد که به ضرر یا نفع ما باشد، جمهوری اسلامی ایران بعد از ۴۰ سال دارای چارچوبی خردمند است. رهبر انقلاب با تجربه ۴۰ ساله، آقای رییس‌جمهور و دیگران خم و چم جامعه جهانی را می‌شناسند و بایداین تجربه را به­نسل‌های بعدی منتقل کنیم تا جمهوری اسلامی ایران پیر نشود.


وی تاکید کرد: با این خردی که نظام از آن بهره مند است­تردید ندارم که از این گردنه‌ها عبور می‌کنیم.

نظر شما