شناسهٔ خبر: 26855724 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تشییع پیکر پاک آیت الله مرتضی تهرانی

پیکر مطهر مرحوم آیت الله حاج شیخ مرتضی تهرانی عصر امروز در حرم مطهر رضوی تشییع و طواف داده شد.

صاحب‌خبر -

تشییع  و طواف پیکر پاک آیت الله مرتضی تهرانی در حرم مطهر رضویبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، پیکر این عالم ربانی که صبح امروز در بیمارستان امام رضا مشهد دار فانی را وداع گفت، ساعتی پیش در حرم مطهر رضوی تشییع و در آخرین زیارت، طواف داده شد.

این مراسم با حضور مردم و مسئولان و جمعی از شاگردان و ارادتمندان آن عالم ربانی برگزار شد.

آیت الله حاج مرتضی تهرانی که همه ساله برای زیارت مرقد حضرت علی بن موسی الرضا علیه اسلام به مشهد مقدس مشرف می شد، شب جمعه به علت عارضه قلبی در بیمارستان امام رضای مشهد بستری شده بود.

آیت الله حاج شیخ مرتضی تهرانی که از نوادر اساتید اخلاق و از شاگردان خاص امام خمینی(ره) و آیت الله بروجردی بود، از عنفوان جوانی دروس طلبگی را در حوزه علمیه مشهد آغاز کرد و در حوزه های علمیه قم و نجف، دروس فقه، اصول و اخلاق را فراگرفت.

این عالم ربانی از یاران خاص امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب و از حامیان و مدافعان حکیم انقلاب اسلامی به شمار می آمد.

کرسی درس تفسیر قرآن و اخلاق آیت الله حاج شیخ مرتضی تهرانی در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی در تهران از محافل کم نظیری به شمار می رفت که با استقبال پرشور مشتاقان همراه بود.

                                                    

mp4
<div id="video-display-embed-code_2424140" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2182965/2424140?width=400&height=300"></script></div>
   

 

 

نظر شما