شناسهٔ خبر: 26855566 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

درخواست عجیب ربیعی برای انتقال پرونده «تحقیق و تفحص از تخلفات اقتصادی صندوق بازنشستگی» به هر جا جز کمیسیون اقتصادی!/ پورابراهیمی: نامه وزیر کار حیرت انگیز و نگران کننده است، ذره‌ای کوتاه نمی‌آییم

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بررسی تخلفات گسترده و فساد در زیر‌ مجموعه‌های وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار قرار دارد و اعتقاد داریم که باید این موضوعات با قاطعیت پیگیری و بررسی شوند. در این خصوص مماشات نخواهیم داشت. با نامه علی ربیعی به مجلس، نگرانی بیشتری از وضعیت اسف‌بار تخلفات اقتصادی در صندوق بازنشستگی ایجاد می‌شود، که چرا نمی‌خواهند کمیسیونی که موضوع و سرفصل آن رسیدگی به تخلفات اقتصادی است، پیگیر این موضوع باشد...وزیر تعاون با حضور در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها و فرستادن کادر خودش در این شرایط که طرح استیضاح وی در دستور کار مجلس است، جای سوال دارد

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، درخواست وزیر تعاون برای عدم رسیدگی به پرونده تحقیق و تفحص به تخلفات اقتصادی صندوق بازنشستگی توسط کمیسیون اقتصادی را بهت برانگیز دانست.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در نشست خانه کارگر در استان گفت: درخواست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی برای انتقال پرونده تحقیق و تفحص از تخلفات اقتصادی صندوق بازنشستگی از کمیسیون اقتصادی به سایر کمیسیون‌ها بسیار سوال‌برانگیز و تعجب‌آور است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه ذره‌ای از پیگیری منافع اقتصادی ذینفعان صندوق بازنشستگی کوتاه نمی‌آییم، افزود: تخلفات اقتصادی صندوق بازنشستگی کشور را تا آخرین مرحله پیگیری می‌کنیم

هیچ مشکلی با شخص وزیر تعاون نداریم

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس ادامه داد: هیچ مشکلی با وزیر و شخص ایشان نداریم، اگر صحبتی با وزارتی مانند تعاون می‌کنیم، صحبت از عملکرد است.

پورابراهیمی تصریح کرد:بررسی تخلفات گسترده و فساد در زیر‌ مجموعه‌های وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار قرار دارد  و اعتقاد داریم که باید این موضوعات با قاطعیت پیگیری و بررسی شوند. در این خصوص مماشات نخواهیم داشت.

وی گفت: وزیر تعاون اخیرا در نامه‌ای به هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی درخواست کرده که تحقیق و تفحص از تخلفات صندوق بازنشستگی کشوری به کمیسیون دیگری از مجلس واگذار شود در حالی که ماه‌ها از ابلاغ این طرح به کمیسیون اقتصادی می‌گذرد و تحقیق و تفحص مراحل ائیین نامه ای خود را دنبال می‌کند

پورابراهیمی ادامه داد: با نامه علی ربیعی به مجلس، نگرانی بیشتری از وضعیت اسف‌بار تخلفات اقتصادی در صندوق بازنشستگی ایجاد می‌شود، که چرا نمی‌خواهند کمیسیونی که موضوع و سرفصل آن رسیدگی به تخلفات اقتصادی است، پیگیر این موضوع باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ذره‌ای از منافع ذیفنعان صندوق بازنشستگی کشوری کوتاه نمی‌آییم، افزود: رفت و آمدهای خارج از روال عادی توسط وزیر تعاون به روستاها و شهرهای مختلف برای پوشاندن رفتار غیرتخصصی خود هیچ مبنایی ندارد.

پورابراهیمی افزود: وزیر تعاون با حضور در مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها و فرستادن کادر خودش در این شرایط که طرح استیضاح وی در دستور کار مجلس است، جای سوال دارد.

اقتصاد کشور نیازمند یکسری اقدامات مقطعی و یکسری اقدامات راهبردی دارد​

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به موضوعات اقتصادی کشور و لزوم کمک به دولت برای برون رفت از مشکلات پیش آمده گفت: کمک به دولت در حقیقت کمک به نظام مقدس جمهوری اسلامی است، همه ارکان نظام به این نتیجه رسیده‌اند که جنگ اقتصادی علیه ما آغاز شده و باید آرایشی متفاوت از قبل در مواجهه با مسائل اقتصادی داشته باشند

بخش عمده ای از وضعیت اسف‌بار بازار ارز ناشی از بی‌کفایتی بانک مرکزی است

وی ادامه داد: اقتصاد کشور نیازمند یکسری اقدامات مقطعی و یکسری اقدامات راهبردی دارد و آنچه امروز اقتصاد ما را دچار چالش کرده این است که همه اقدامات مقطعی شده‌اند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:، بخش عمده ای از وضعیت اسف‌بار اخیر در بازار ارز ناشی از بی‌کفایتی بانک مرکزی است که می توان به سیاست های غلط ارزی این بانک اشاره کرد که هزینه‌های زیادی را بر کشور تحمیل کرد.

نظر شما