شناسهٔ خبر: 26855328 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حریق در واحد شیمیایی تاکستان اطفا شد

قزوین - ایرنا - سرپرست مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: اقدام به موقع نیروهای امدادی ضمن جلوگیری از حریق گسترده در یک واحد صنعتی شیمیایی در تاکستان، منجر به اطفای آن شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری قزوین، قدرت الله مهدیخانی بعدازظهر شنبه افزود: به دنبال وقوع یک مورد آتش سوزی در یک واحد صنعتی تولید مواد شیمیایی در تاکستان، این مدیریت به همراه نیروهای امدادی مشتمل بر واحدهای آتش نشانی شهرهای قزوین، الوند، تاکستان و اقبالیه بلافاصله در محل حادثه حاضر شده و با تلاش فراوان موفق به اطفا حریق شدیم.
این مسئول ادامه داد: این واحد تولیدی یکی از بزرگترین شرکت های تولیدکننده رزین در کشور است که با توجه به وجود مواد اولیه قابل اشتعال مانند تولوئن، متانول و استایرن احتمال آتش سوزی گسترده و حتی انفجار نیز وجود داشت.
مهدیخانی با اشاره به حادثه نشت اسید از یک انبار نگهداری مواد در شهر صنعتی البرز که هفته پیش رخ داد، یادآور شد: از آنجا که بسیاری از صنایع مستقر در استان بالقوه خطرآفرین هستند باید تیم های واکنش سریع، متشکل از کارکنان آموزش دیده واحدهای صنعتی در شرکت ها مستقر باشند.
سرپرست مدیریت بحران استانداری قزوین با اشاره به اینکه خوشبختانه مطالعات خطرپذیری صنایع در سطح استان توسط اداره کل مدیریت بحران و دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته، اظهار داشت: واحدهای پر خطر به همراه فهرست انواع مواد خطرناک آنها در سطح استان مشخص شده اند.
مهدیخانی در پایان اضافه کرد: اطلاعات جمع آوری شده در خنثی سازی نشت اسید در شهر صنعتی و اطفا حریق و جلوگیری از انفجار در حادثه تاکستان بسیار کارآمد و با ارزش بودند.
8054

نظر شما