شناسهٔ خبر: 26855286 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

تحولات فلسطین

واکنش اردن و مصر به قانون «دولت یهود»

در واکنش به تصویب قانون نژادپرستانه دولت یهود توسط رژیم صهیونیستی، گروه‌های فلسطینی توسعه دامنه مقاومت‌های مردمی در واکنش به سیاست‌های نژادپرستانه این رژیم را خواستار شدند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: به نقل از فلسطین الیوم، گروه‌های ملی و اسلامی در استان رام‌الله و البیره از شهروندان فلسطینی به‌ویژه شهروندان ساکن این استان خواستند که در واکنش به قوانین نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی، دامنه مقاومت‌های مردمی را گسترش دهند.

این گروه‌ها در بیانیه‌ای با اشاره به تصویب قانون دولت یهود تاکید کردند که رژیم اشغالگر هر روز ابعاد جدیدی از سیاست‌های نژادپرستانه خود را نشان می‌دهد.

در این بیانیه بر ضرورت حفظ وحدت ملی از طریق تلاش برای پایان دادن به اختلافات و ایستادگی در برابر دشمن صهیونیستی و حملات این رژیم تاکید شد.

گروه‌های فلسطینی در ادامه این بیانیه اعلام کردند که روز جمعه آینده روز حضور گسترده شهروندان فلسطینی در روستای "الخان‌الأحمر" در شرق قدس اشغالی برای ادای نماز در این روستا خواهد بود.

پارلمان اردن: هرگز اجازه تحقق رؤیای اسرائیل را نخواهیم داد

کمیته فلسطین در پارلمان اردن در بیانیه‌ای تصویب قانون دولت یهود توسط کنست رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که این قانون نژاد پرستانه یکی از خطرناک‌ترین قوانین به شمار می‌رود، زیرا از مفادی تشکیل شده که بر برتری نژادی یهود تاکید می‌کند و تبعیض علیه اعراب را قانونی و توجیه پذیر می‌داند.

کمیته فلسطین در پارلمان اردن این قانون را مشروعیت‌بخشی رسمی به سیاست‌های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی، آپارتاید، و پاکسازی نژادی فلسطینیان از طریق اعطای امتیازات روشن به قوم یهود و سلب این امتیازات از غیر یهود دانست.

واکنش مصر به قانون دولت یهود

وزارت خارجه مصر امروز شنبه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن تصویب قانون نژادپرستانه دولت یهود توسط کنست رژیم صهیونیستی تاکید کرد که این قانون فرصت‌های تحقق صلح و رسیدن به حل عادلانه و فراگیر مسئله فلسطین را از بین می‌برد.

این وزارتخانه همچنین درباره پیامد‌های احتمالی این قانون برای حق بازگشت آوارگان فلسطینی به وطنشان که قوانین بین‌المللی بر آن صحه گذاشته‌اند، هشدار داد.

پارلمان رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه بعد از هفت سال قانون جنجال‌برانگیز موسوم به "دولت یهود" را تصویب کرد که فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی آن را نژادپرستانه و مقدمه‌ای برای آپارتاید دانستند. گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله حماس و جهاد اسلامی این قانون را شدیدا محکوم کردند.

وداع با شکوه شهروندان غزه با شهدای روز جمعه

ده‌ها تن از شهروندان فلسطینی امروز شنبه پیکر‌های ۴ شهیدی را که روز گذشته در پی حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه به شهادت رسیدند، تشییع کردند.

نظر شما