شناسهٔ خبر: 26854358 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

فرماندار قرچک:

بیمارستان قرچک از برخی بیمارستان‌های خصوصی تهران بالاتر است/ استخدام افراد در بیمارستان قرچک خارج از مقررات نبوده است

فرماندار شهرستان قرچک گفت: بیمارستان قرچک ازنظر تجهیزات و امکانات از برخی بیمارستان‌های خصوصی تهران نیز بالاتر است و از روز افتتاح کلیه خدمات به بیماران را انجام داده و می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از قرچک آنلاین; مسعود مرسلپور بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالاتی در خصوص نحوه استخدام افراد در بیمارستان برکت شهید ستاری قرچک و همچنین طرح مباحثی در مورد واگذاری بیمارستان به بخش خصوصی اظهار کرد: بر اساس بند الف از سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی ابلاغی حضرت مقام معظم رهبری، احکام مرتبط با خصوصی‌سازی در قانون برنامه چهارم توسعه و همچنین موارد مندرج در قانون برنامه پنجم توسعه و احکام مرتبط با خصوصی‌سازی در قانون برنامه ششم، دولت مکلف است به‌منظور افزایش کارایی و بهره‌وری و همچنین ممانعت از بزرگ شدن دولت و تقویت بخش خصوصی، امورات تصدی‌گری را به بخش خصوصی واگذار کند.
نماینده عالی دولت در شهرستان قرچک بیان کرد: در همین راستا دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برای انجام خدمات غیرپزشکی و غیر حاکمیتی اقدام به برگزاری مناقصه برای تعیین پیمانکار به‌منظور تصدی‌گری امورات بیمارستان کرد که این امر به‌طور کامل بر مبنای قوانین و مقررات مربوطه و سیاست‌های عمومی نظام و دولت در کل کشور ساری و جاری است و قرچک نیز از این امر مستثنی نخواهد بود، این در حالی است که خدمات ارائه‌شده به مردم بر مبنای تعرفه دولتی است.
*تشریح نحوه استخدام افراد به‌کارگیری شده در بیمارستان قرچک
وی یادآور شد: نکته دوم اینکه در حال حاضر نیروهای بکار گرفته‌شده در بیمارستان قرچک بدین شرح است: 44 نیروی بهداشتی و درمانی بر اساس آگهی استخدامی سازمان امور اداری و استخدامی کشور بکار گرفته شدند که پس از شرکت در آزمون و احراز توانایی و شایستگی‌های علمی به دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی معرفی و مراحل گزینشی آن‌ها طی شد که بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری و آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه به کار گرفته‌شده‌اند که بخشی از این نیروها داوطلبان شرکت‌کننده واجد شرایط اهل قرچک می‌باشند.
مرسلپور ادامه داد: 12 نفر در رشته بهداشتی درمانی از محل سهمیه استخدامی ایثارگران به‌عنوان مستخدم رسمی اشتغال یافتند، 14 نفر از فارغ‌التحصیلان رشته‌های بهداشتی درمانی که موظف به اجرای طرح خدمات رایگان می‌باشند نیز اشتغال یافتند و 45 پزشک متخصص و عمومی با هشت تخصص از قبیل جراحی عمومی، داخلی، کودکان، زنان و زایمان، طب اورژانس، بیهوشی، رادیولوژی و نورولوژی می‌باشند نیز اشتغال یافتند، چهار نفر پزشک متخصص ضریب کار و 29 پزشک نیز قرارداد کارانه با بیمارستان دارند که اغلب در قرچک دارای مطب خصوصی می‌باشند. همچنین 35 نفر نیز از سایر واحدهای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به‌صورت اضافه‌کار و موقت تا جذب و به‌کارگیری نیروی موردنیاز مشغول بکار شدند.
فرماندار قرچک عنوان کرد: حال این سؤال مطرح است که آیا این گام بزرگ و حرکت انقلابی نظام و دولت که با کمتر از دو سال بیمارستانی را احداث، بنا، تجهیز، تکمیل و افتتاح نموده می‌بایست تحت تأثیر مسائل و مطالبی قرار گیرد که برای مردم تردید و شائبه ایجاد کند؟
*استخدام افراد خارج از مقررات نبوده است
وی گفت: این در حالی است که هیچ‌گونه استخدام یا به‌کارگیری افراد بومی و غیربومی خارج از موارد بالا و خارج از مقررات و ضوابط نبوده و از سویی مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت ضمن تأکید بر وحدت مسؤولین و خدمتگزاران بیان فرمودند خدمات دولت و نظام به مردم منعکس شود.
مرسلپور افزود: طرح موضوعات انحرافی اصل این خدمت بزرگ را زیر سؤال برده، خدمت بزرگی که آرزوی مسؤولین در ایجاد رفاه بیشتر برای شهروندان است را نمی‌بایست در شرایط فعلی جامعه به‌نوعی زیر سؤال برد.
وی بیان داشت: بیمارستان قرچک همان‌طور که وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کردند ازنظر تجهیزات و امکانات از برخی بیمارستان‌های خصوصی تهران نیز بالاتر است و از روز افتتاح کلیه خدمات به بیماران را انجام داده و می‌دهد و می‌توان گفت که با افتتاح بیمارستان برخی هزینه‌های مازاد ناشی از رخداد بیماری برای شهروندان و همچنین کاهش 90 درصدی هزینه‌های درمانی در پی داشته است.

انتهای پیام/

نظر شما