شناسهٔ خبر: 26854108 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تسلط ارتش سوریه بر مناطق جدید در حومه جنوبی قنیطره

یک منبع نظامی سوری اعلام کرد که ارتش سوریه موفق به آزادسازی روستاها و شهرک های جدید در حومه جنوبی قنیطره شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سانا، یک منبع نظامی سوری اعلام کرد که ارتش سوریه موفق به آزادسازی روستاها و شهرک های جدید در حومه جنوبی قنیطره شده است.

این منبع بیان کرد: روستاها و شهرک هایی که به تازگی آزاد شده اند عبارتند از ؛ نبع الصخر، المربعات، المنیطحات، مجدولیا، کوم پاشا، عین پاشا، ام باطنه، ممتنه، رسم الخوالی، رسم الحلبی، زبیده، المشیرفه و الیرزن.

شایان ذکر است که منابع سوری از آزادسازی تپه ها، روستاها و شهرک های جدیدی در منطقه حدفاصل میان حومه درعا و قنیطره خبر دادند.

این منابع بیان کردند: ارتش سوریه تپه های احمر غربی و شرقی و روستاها و شهرکهای رسم قطیش، رسم الزاویه، عین زیوان، عین العبد، کودنه والاصبح در منطقه حدفاصل میان حومه درعا و قنیطره را از لوث تروریستها آزاد کرد.

به گزارش این منابع؛ در جریان عملیات ارتش سوریه شمار زیادی از تروریستها کشته شدند و ادوات و سلاح و مهمات آنها منهدم شد و بقیه مجبور به فرار از مقابل نیروهای ارتش سوریه شدند.

این درحالی است که ارتش سوریه روز گذشته ۲۱ روستا و مزرعه را آزاد کرده و موفق به انهدام مواضع و استحکامات گروههای مسلح در حومه های درعا و قنیطره شده بود.

گروههای مسلح در شهرک های المزیریب و الیادوه در حومه درعا نیز قبلا سلاح سنگین و متوسط خود را به ارتش سوریه تحویل داده بودند و این پس از ملحق شدن این دو شهرک به عملیات آشتی بود.

نظر شما