شناسهٔ خبر: 26853897 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس گزارش می‌دهد

محرومیت‌زدایی از چهره فقیر جنوب استان کرمان/ جهادگران بی‌ادعا در جبهه کار و تلاش

جنوب استان کرمان با هفت شهرستان یکی از مناطق محروم کشور محسوب می‌شود که هنوز چهره فقر در جای جای این منطقه مشاهده می‌شود و همه ساله جوانانی با شور و اشتیاق خاصی برای خودسازی و رفع محرومیت از جای جای کشور به جنوب استان کرمان می‌آیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، اردوهای جهادی نامی آشناست، برای جوانانی که می‌خواهند راه جهادگرانی را ادامه دهند که روزگاری نه چندان دور پس از پیروزی انقلاب، چه سختی‌ها که به جان نخریدند تا خنده‌ای بر لبان مردم محروم حک کنند، همان‌ها که با آغاز جنگ تحمیلی، پشت خاکریزهای عشق و خون، سنگر مجاهدت ساختند و طولی نکشید که سنگر محقرشان جسم آسمانی‌شان را نگنجید و از خاک به افلاک پر کشیدند.

جنوب استان کرمان با در برگرفتن هفت شهرستان یکی از مناطق محروم کشور محسوب می‌شود که هنوز چهره فقر در جای جای این منطقه مشاهده می‌شود و همه ساله جوانانی با شور و اشتیاق خاصی برای خودسازی و رفع محرومیت از جای جای کشور به جنوب استان کرمان می‌آیند و برای رفع فقر در این منطقه تلاش می‌کنند.

اردوی جهادی فدائیان رهبر بخش اسماعیلی حدود هفت سال از بدو تأسیس تاکنون خدمات خوبی در بحث ساخت و ساز و کار فرهنگی در منطقه انجام داده است.

رضا صدیقی مهنی مسؤول گروه جهادی فدائیان رهبر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: حدود هفت سال گروه جهادی فدائیان رهبر با محوریت کارهای عمرانی و فرهنگی تشکیل شده است.

وی افزود: با توجه به اهمیت کارهای فرهنگی و عمرانی در منطقه مصمم شدیم که این گروه را از خود جوانان مناطق محروم تشکیل دهیم و به این مردم محروم خدمت کنیم.

* خدمت خودجوش جهادگران در مناطق محروم

صدیقی بیان داشت: بچه‌های اردوی جهادی به صورت خودجوش در بحث ساخت سرویس بهداشتی، ساخت خانه عالم و رنگ آمیزی مدارس در مناطق محروم خدمت می‌کنند و هیچ توقعی هم ندارند.

مسؤول گروه جهادی فدائیان رهبر بخش اسماعیلی با تأکید بر رفع محرومیت از چهره مناطق جنوبی بعد از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب توضیح داد: مردم محروم ولی نعمت ما هستند و این مردم خود را در تمام عرصه‌های این نظام ثابت کردند و اکنون نوبت به خدمت به این محرومان است.

صدیقی تشریح کرد: مردم محروم بخش اسماعیلی شهرستان جیرفت 68 شهید والامقام را تقدیم این نظام کرده‌اند و هنوز هر جا احساس کنند باز هم به میدان می‌آیند، پس حق این مناطق محرومیت نیست.

وی در ادامه افزود: از ابتدای سال تاکنون دو مرتبه برپایی اردوی جهادی در بخش اسماعیلی جیرفت 14 سرویس بهداشتی آماده و دو منزل مسکونی در حال ساخت توسط بچ‌‌های جهادی در حال تکمیل است.

مسؤول گروه جهادی فدائیان رهبر بخش اسماعیلی متذکر شد: در کنار کار عمرانی در این مدت به کارهای فرهنگی نیز پرداخته شده و بحث ترویج فرهنگ جهاد و شهادت نیز در کنار کار عمرانی صورت می‌گیرد.

* از اینکه به مردم منطقه محروم خودم خدمت می‌کنم خوشحال هستم

ابوالفضل مرسل‌پور دانش‌آموز مدرسه نمونه و نخبگان بخش اسماعیلی که در اردوی جهادی حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس تأکید کرد: از اینکه به مردم منطقه محروم منطقه خودم خدمت می‌کنم خوشحال هستم، امیدوارم بتوانم در آینده نیز برای این مردم مثمرثمر باشم.

وی در پاسخ به اینکه چرا به همراه خانواده به مسافرت نرفته، افزود: خدمت به محرومان علاوه بر خودسازی انسان، ثواب اخروی نیز دارد و دعای خیر مردم محروم دستگیر ما می‌شود.

امیر مرسل‌پور یکی دیگر از اعضای اردوی جهادی فدائیان رهبر گفت: هدف من از آمدن در این اردو علاوه بر خدمت به هموطنان، خشنودی خداوند است.

وی تصریح کرد: اردوی جهادی یک اردوی ساده نیست، بلکه یک جهاد در راه خدا و کمک به خلق الله است، امیدوارم خداوند از این کار ما راضی باشد.

عباس صادقی‌نیا معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش اسماعیلی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان داشت: کمیته امداد در بحث محرومیتزادیی در بخش اسماعیلی اقدامات خوبی انجام شده است.

وی افزود: اردوهای جهادی در بحث شناخت افراد کم بضاعت کمک خوبی به امداد کرده و در بعضی موارد بچه‌های اردوی در بحث تعمیرات به کمک ما می‌آیند و منازل مددجویان کمیته امداد را تعمیر می‌کنند.

* اهمیت اردوی جهادی در رفع محرومیت از مناطق محروم است

حجت‌الاسلام محمدحسین نوزایی امام جمعه بخش اسماعیلی نیز در این خصوص بیان داشت: اردوهای جهادی با توجه به منویات مقام معظم رهبری و شعار سال در مورد اقتصاد مقاومتی نیاز مناطق محروم است.

وی افزود: محروم بودن منطقه یکی از دلایل ورود اردوهای جهادی است که از چهره مناطق محروم این محرومیت را بر دارند.

امام جمعه بخش اسماعیلی خاطرنشان کرد: چند سالی است در بخش اسماعیلی با توجه به مشکلاتی که در حوزه‌های عمرانی و فرهنگی وجود دارد، اردوهای جهادی تشکیل می‌شود و در ساخت و ساز اقدامات  خوبی انجام داده‌اند که امیدواریم با قوت ادامه پیدا کنند.

نوزایی گفت: اهمیت اردوی جهادی در رفع محرومیت از مناطق محروم است که با فعالیت همه دستگاه‌ها در کنار کار جهادی این اردوها ان‌شاالله به زودی از این مناطق محرومیت دور شود.

انتهای پیام/ذ

نظر شما