شناسهٔ خبر: 26853813 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان:

کاهش ۱۶ درصدی آسیب‌های اجتماعی در سال جاری/ هر پولی که به کودکان خیابانی پرداخت می شود، خیانت به آنهاست

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: بر اساس آمارهای موجود، آسیب های اجتماعی در سه ماهه اول سال 97 نسبت به سه ماهه اول سال 96، 16 درصد کاهش پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ مرضیه فرشاد، صبح امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: اطلاعی از خرید و فروش کودکان در استان اصفهان نداریم اگرچه این موضوع یک مسأله نظامی و انتظامی است که قوه قضاییه باید به آن رسیدگی کنند، پیگیری می کنیم که کودکی خرید و فروش نشود.

وی ادامه داد: در همین رابطه از مددکاران بیمارستان ها خواسته ایم اگر متوجه شوند که نوزادی مشکوک به خرید و فروش است با 123 تماس بگیرند که همکاری خوبی در این رابطه صورت گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در ارتباط با خدمات ارائه شده از سوی اورژانس اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، عنوان کرد: براساس آمارهای موجود، آسیب های اجتماعی در سه ماهه اول سال 97 نسبت به سه ماهه اول سال 96، 16 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین از یک هزار و 287 مورد مداخلات اورژانس اجتماعی، 558 مورد مربوط به کودک آزاری بوده است و 300 مورد نیز در قالب سایر خشونت ها علامت گذاری شده که 195 مورد همسرآزاری، 34 مورد سالمند آزاری، 71 مورد نیز اقدام به خودکشی انجام شده است البته در برخی از موارد اعلام خودکشی به بهزیستی اطلاع داده نمی شود.

وی افزود: دو هزار متقاضی دریافت فرزند داشتیم که در قالب طرح مراقبت مشارکتی شیرخواران تحت عنوان تحت مُشک در استان اصفهان اجرایی شد که 70 کودک در سال 96 به طور موقت واسپاری شدند و اگر والدین آنها پیدا نشوند از دادگاه برای این خانواده ها حکم فرزندخواندگی می گیریم؛ در حال حاضر تعداد افراد حاضر در شیرخوارگاه 40 نفر هستند و مرکزی ویژه برای نوزادان معلول ایجاد شده و ده نفر از آنها به آن مرکز واگذار شدند.

فرشاد با تاکید بر اینکه ما متولی کودکان هستیم نه متقاضیان گفت: منطقی نیست تا زمانی که یک کودک می تواند زندگی در کنار پدر و مادر را تجربه کند به خانم های مجرد واگذار شود البته تنها به یک خانم مجرد، یک نوزاد معلول واگذار شد و دو کودک نیز در روند واسپاری ها به بهزیستی برگشتند که اولی پیش فعال بود و دومی خانواه نتوانست او را نگهداری کند.

وی اضافه کرد: اختلافی بین ما و شهرداری نیست چون مدیریت شهری و بهزیستی، وظیفه خود را انجام داده اند اما از مابقی ارگان ها و سازمان هایی که در این زمینه باید فعالیت می کردند باید پرسید کجا هستند؟

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در سال های گذشته کودکان خیابانی از سوی شهرداری جمع آوری شده و از طریق بهزیستی تفکیک می شدند و اقدام لازم در این خصوص انجام شده است، گفت: با توجه به اینکه کودکان، ترحم افراد را جلب می کنند بیشتر به کار گرفته می شوند در حالی که وضعیت برخی از والدین ها چندان هم بد نیست.

وی ادامه داد: والدین این کودکان با تحت پوشش قرار گرفتن بهزیستی می توانند مشغول به کار شوند به همین دلیل اولین خیریه رسیدگی به کودکان خیابانی تحت عنوان سرمد از سال 86 مشغول به فعالیت شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه هر پولی که به کودکان خیابانی پرداخت می شود، خیانت به آنهاست، اضافه کرد: کودکان در این سنین باید بازی کردن را یاد بگیرند اما متأسفانه قانون گریز شده و آسیب های اجتماعی متعددی در این خصوص ایجاد می شود.

فرشاد در پایان خاطرنشان کرد: سه چهارم هزینه های بهزیستی از سوی خیران پرداخت می شود، بنابراین می توان گفت فاصله زیادی بین کمک های مردمی و بودجه دولت وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما