شناسهٔ خبر: 26853641 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

با حضور شیخ الازهر:

همایش «منتقدان حقیقی اسلام در غرب» در لندن برگزار شد

حوزه/ شورای بزرگان مسلمان در لندن، با همکاری دانشگاه اسلامی الازهر، همایش «منتقدان حقیقی اسلام در غرب» را با حضور شیخ الازهر شامل بحث هایی پیرامون ، همزیستی، صلح و مدارای میان مذهبی برگزار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از totaluae، شورای بزرگان مسلمان در لندن، دوازدهمین همایش سالانه خود را با سرپرستی دکتر احمد الطیب، شیخ الازهر برگزار کرد.

مقامات دانشگاه اسلامی الازهر، مدیریت این همایش با عنوان «منتقدان حقیقی اسلام در غرب» را به عهده داشتند.

شیخ الازهر پیش از این نیز در انجمن صلح طلبان رو به ظهور 2018 شرکت کرده بود. این همایش گفتمان میان ادیانی 50 تن از متفکران جوان از ملت های مختلف با هدف ارتقای صلح و آگاهی بخشی با مفهوم همزیستی صلح آمیز و منسجم بود.

دکتر علی النعیمی دبیرکل شورای بزرگان مسلمان به طور خلاصه با اشاره به موضوعات همایش گفت: به مباحثی از جمله دستاوردهای انجمن صلح طلبان رو به ظهور 2018 پرداخته شد و بحث هایی که میان جوانان شرکت کننده از شرق و غرب انجام گرفت قابل توجه بودند.

النعیمی افزود: شورا همچنین تصمیم دارد که  ماه اکتبر امسال یک همایش در قاهره با همین عنوان برگزار کند و میزبان شماری از روحانیون و متفکران از ملت های غربی باشد که درباره اسلام نگارش انجام داده اند، همایش همچنین شامل روحانیون و متفکرین مسلمان برجسته ای است که تصویر حقیقی اسلام را به عنوان یک دین عشق، مدارا و همزیستی ارائه می دهند.

به گفته النعیمی در کنار برگزاری همایش در آفریقا، شورا همچنین گفتمانی با شورای جهانی کلیساها و دیگر سازمان های مذهبی برپا خواهد کرد.

دانشگاه الازهر، شورای بزرگان مسلمان و اسقف کانتربری در لندن، از میزبانان این همایش بودند.

نظر شما