شناسهٔ خبر: 26853570 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قزوین| برق رایگان مساجد و مدارس مدیریت شود

R41364/P1377/S6,63/CT7

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: در این اماکن باید فرهنگ سازی در مصرف بهینه برق و آب انجام شود که در صورت عدم مدیریت مصرف برق لازم است تعرفه برق مصرفی آنها نیز مشابه دستگا‌های دیگر اعمال شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سیده حمیده زرآبادی ظهر امروز در جلسه شورای انسجام بخشی مدیران صنعت آب و برق استان که با حضور جمعی از مدیران برگزار شد اظهار داشت: بخش انرژی در استان قزوین دچار ضعف است که برخی از سرمایه‌گذاران تقاضای تضمین کاری را دارند زیرا در بخش‌های اداری استان، مشکلاتی وجود دارد.

وی ادامه داد: برای اجرای خاموشی‌ها در استان، برخی از صنایع آمادگی خود را به شرکت‌ها اعلام کرده‌اند اما خواستار اعلام‌ زمان خاموشی از مدتی قبل‌تر هستند تا از روند تولید آنها کاسته نشود و هماهنگ باشند.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: انتقال آب از سد طالقان استان نیز با معضلاتی روبه‌روست که جهت اجرای هرچه بهتر این عملیات، نیاز ایت دستگاه‌های اجرایی در تعامل با هم در این راستا عمل کنند.

وی با اشاره به رایگان بودن برق مساجد و مدارس در استان افزود: در این اماکن باید فرهنگ سازی در مصرف بهینه برق و آب انجام شود که در صورتی‌که در مصرف برق در این اماکن ، مدیریت و کنترل صورت نگیرد لازم است تعرفه برق مصرفی آنها نیز مشابه دستگا‌های دیگر اعمال شود.

زرآبادی خاطر نشان کرد: مدیران اجرایی باید نسبت به مسائل خاص و حاد نگاه ویژه داشته و توجه بیشتر بنمایند و در همین زمینه به دبیل وضعیت نامطلوب صنعت برق و آب در کشور،شرایط پیچیده‌ای ایجاد شده که نیازمند عملکرد و مدیریت به هنگام دستگاه‌های اجرایی است.

روح الله بابایی صالح نیز اظهار داشت: مدیریت منطقه‌ای برق استان قزوین به دوش عوامل استان زنجان است اما نماینده ای در این امر منصوب نشده که نگران کننده است و باید اصلاحاتی صورت گیرد.

وی افزود: مدارس استان قزوین در ساعات اوج مصرف فعالیت ندارند و رایگان بودن برق مدارس مشکل ساز نیست اما در رابطه با مساجد، از آنجایی که در ساعات پیک مصرف میزبلن خضور مردم هستند باید مدیریت در مصرف برق اعمال شود.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج ادامه داد: امروزه عامل ایجاد بحران در بحث آب و برق ریشه در گذشته دارد زیرا کاهش بارندگی‌های امروزی و تولید برق و آب مورد اهمیت واقع نشده و پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی صورت نگرفته است.

وی وزارتخانه نیرو را مورد حمایت دولت عنوان کرده و گفت: این روزهای گرم با توجه به کاهش بارندگی و کمبود منابع آبی، مردم با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند که در این میان کمبود اعتبارات نیز معضلی اضافه مطرح می‌شود.

بابایی صالح با اشاره به لزوم برنامه در راستای تولید آب و برق بیان کرد: استان قزوین قابلیت مطلوبی در جهت تولید دارد که باید اقدامات صورت گرفته در زمینه راه‌امپازی نیروگاه‌های بادی و برقی مورد بررسی قرار گیرد و همچنین نظرات و برنامه‌های وزارت نیرو مطرح گردد.

انتهای پیام/ش

نظر شما