شناسهٔ خبر: 26853505 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

آیت الله اعرافی در دیدار سفیرنیکاراگوئه:

آماده همکاری با مراکز علمی و فرهنگی نیکاراگوئه هستیم

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: حوزه علمیه برای ایجاد گسترش فعالیت علمی و فرهنگی، آماده همکاری با مراکز علمی و فرهنگی کشور نیکاراگوئه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، آیت الله اعرافی امروز در دیدار ماریو بارکرو بالتودانو، سفیر نیکاراگوئه در ایران که در دفتر مدیر حوزه های علمیه درقم برگزار شد، با بیان این که امروز شاهد روابط خوبی بین دو کشور  هستیم،گفت: امیدوارم حضورتان در قم، باعث تقویت روابط بهترسیاسی و فرهنگی دو کشور باشد. طبیعی است مسائل علمی و فرهنگی به عنوان زیرساخت روابط ها به شمار می رود و قم هم می تواند این نقش را ایفاء کند.

امام جمعه قم ادامه داد: ملت ایران، از دوران های گذشته اتفاقات کشور نیکاراگوئه رادنبال می کرد و از اینکه درجلوی امپریالیزم ایستاده اید و مقاومت کردید، ملت ایران اسلامی این حرکت را تحسین می کند و خواستار ابلاغ سلام مسلمان ایران اسلامی به مردم و رئیس جمهور کشور نیکاراگوئه هستیم.

مدیر حوزه های علمیه افزود:بشر امروزی با چالش های زیاد اقتصادی، سیاسی، جنگ و فقر مواجه است و این چالش ها برای همه مردم آزار دهنده است و از دیگر چالش های بشر امروزی، فاصله گرفتن از ارزش های اخلاقی و انسانی است که موجب بسیاری از مشکلات شده است.

وی افزود: از دیگر چالش های جهان معاصر، فاصله طبقاتی و مواجه بشر با فقر، گسترش افکار افراطی و پرورش تروریزم به وسیله قدرت های ظالم و زورگو است.

امام جمعه قم اظهار داشت:  نکته مهمی که جزء چالش های اصلی است، تقسیم ناعادلانه قدرت به صورت یک جانبه از سوی نظام سلطه در جهان می باشد و آمریکا نماینده آن قدرت است. در طول تاریخ دولت های آمریکا بر هیچ اصول انسانی عمل نکرده اند.

وی ادامه داد: در غرب آسیا کشورهای که هیچ انتخاباتی ندارند و ملت های خود را به زنجیر کشیده اند، مورد لطف آمریکا هستند، ولی کشورهای که به مردم خود احترام می گذارند، مورد غضب آمریکا می باشند، این نشان می دهد که آمریکا دنبال حقوق بشر نیست، بلکه دنبال منافع خود است.

آیت الله اعرافی افزود: آمریکا با جنگ افروزی و ایجاد فتنه به دنبال اشغال کشورها است، از دولتی مانند اسرائیل حمایت می کند که اصلا سرزمینی ندارد و اینها همان قانون جنگلی است که این قدرتمندان بر اساس آن رفتارمی کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت:انقلاب اسلامی که ازشهر قم برخاسته، توانسته با در مدت ۴۰ سال  با وجود انواع فتنه ها، جنگ افروزی های قدرت های بیگانه و زورگو، امپریالیزم جهانی و حامیانش، مقاومت کند و آنها این را باورنمی کردند که تا اینجا انقلاب پیشروی کند ولی با وجودهمه مشکلات و فتنه ها، انقلاب درحال پیشروی درمنطقه و جهان است.

امام جمعه قم ادامه داد: جبهه های انقلابی، ملت های مظلوم و دولت های که برآمده از تفکر انقلابی هستند، باید به این نکته توجه داشته باشند که تنها راه مقابله با دشمنان و برابر امپریالیزم جهانی، وحدت، هم افزایی و مقاومت در است.

مدیر حوزه های علمیه افزود: آنچه امروز مهم است، شکل گیری و جبهه واحد جبهه های انقلابی، ملت های مظلوم و دولت های برآمده از تفکر انقلابی درمقابل دشمنان برای تغییر قواعد فعلی است.

وی افزود: حوزه علمیه قم به عنوان کهن ترین حوزه در طول تاریخ اسلام در کنار مردم  ایران اسلامی تلاش کرده در مقابل دشمنان مواضع انقلابی داشته باشد و این موضع برگرفته از اندیشه دینی است و هر موقع لازم بود این موضع گیری اعلام شده است.

امام جمعه قم اظهار داشت: قم، شهر فرهنگی در کشور ایران و جهان به شمارمی آید. مراکز زیادی علمی و فرهنگی در این شهر قراردارند و امام خمینی(ره)، بنیان گذار کبیر انقلاب از این شهر برخاستند و قیام خود را آغاز کردند.

مدیر حوزه های علمیه گفت: مرکز مدیریت حوزه های علمیه برای ایجاد گسترش فعالیت علمی و فرهنگی آماده همکاری با مراکز علمی و فرهنگی کشور نیکاراگوئه است.  قطعا روابط های علمی و فرهنگی باعث افق های تازه خواهد شد.

آیت الله اعرافی افزود: معتقدیم کلیسا ها باید عدالت داشته باشند و در مقابل کشورهای قدرتمند و ظالم، موضع بگیرند.

وی بابیان اینکه اتفاقاتی چون خشونت،فتنه و توطئه ای که الان در کشور نیکاراگوئه به وجود آمده، نشان از سلطه غرب است، اظهار داشت: آمریکا دنبال این است کشورهای انقلابی مخالف منافع خود را خاموش کند و  اتفاقاتی که الان در کشور نیکاراگوئه شاهد هستیم، در همین رابطه است.

40/313

نظر شما