شناسهٔ خبر: 26852805 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

واکنش دمشق به قانون نژاد پرستانه جدید اسرائیل

وزارت خارجه سوریه تصویب قانون نژادپرستانه «کشور- ملت یهود» در پارلمان رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و آن را از آپارتاید آفریقای جنوبی ظالمانه‌تر خواند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری تسنیم: به نقل از سانا، یک منبع در وزارت خارجه سوریه طی اظهاراتی گفت: «جمهوری عربی سوریه قانون جدید پارلمان رژیم اشغالگر (کنست)، که به نژادپرستی این رژیم بیشتر دامن می‌زند را محکوم می‌کند. این قانون نژادپرستانه، ظالمانه‌تر از نظام آپارتاید منحل‌شده در آفریقای جنوبی است.»

وی افزود: «اگر حمایت نامحدود دولت‌های متوالی آمریکا از این رژیم سرکش و نامشروع نبود این قانون اسرائیلی تصویب نمی‌شد. انتقال سفارت آمریکا به قدس به منزله چراغ سبزی به اسرائیل برای پیش بردن سیاست‌های تجاوزکارانه و نژادپرستانه‌اش بوده است.»

وی تأکید کرد: «قانون تفکیک نژادی اسرائیل نقض آشکار قوانین بین‌المللی و تعدی به حقوق تاریخی مردم فلسطین در کشور خودشان تلقی می‌شود.»

این دیپلمات سوریه در ادامه از جامعه جهانی خواست به مسئولیت‌های خود برای خنثی‌کردن این قانون، که با تمامی اصول سازمان ملل مغایرت دارد، عمل کند.

طبق این گزارش، پارلمان رژیم صهیونیستی، پنجشنبه گذشته قانون مناقشه‌برانگیز «کشور- ملت یهود» را با ۶۲ رأی موافق، ۵۵ رأی مخالف و دو رأی ممتنع به تصویب رساند. این لایحه تبعیض‌آمیز که به نام «کشور یهود» نیز شهرت دارد، تمام سرزمین فلسطین را کشوری فقط برای صهیونیست‌ها اعلام کرده و فلسطینیان را از تمام حقوق شهروندی و انسانی محروم می‌کند.

نظر شما