شناسهٔ خبر: 26852776 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نخستین بیمارستان توانبخشی کشور در تبریز راه‌اندازی می‌شود

R7887/P1377/S6,47/CT11

مدیرعامل موسسه فرهنگی و توانبخشی ایثار آذربایجان شرقی از راه اندازی اولین بیمارستان توانبخشی کشور در تبریز خبر داد و گفت: ساختمان آن تحویل موسسه شده ‌و ان‌شاالله با اخذ مجوزهای لازم خبرهای خوبی در راه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، سعید دانشگری عصر امروز در نشست خبری با رسانه‌ها، با اشاره به تعداد ایثارگران تحت پوشش بنیاد شهید استان و هدف بنیاد از تأسیس موسسه ایثار، به تشریح عملکرد و همچنین برنامه‌های آتی شعبه موسسه در استان آذربایجان شرقی پرداختو اظهار داشت: تعداد کل شهدای استان 9هزارو 807 نفربوده و این آمار در مورد جانبازان به 23 هزارنفرمی‌رسد و همچنین 902 آزاده، 35 هزارنفرایثارگرو170 هزارخانوادهتحتپوششبنیادشهیداستان هستند که تمام تلاش ما، ارائه خدمات شایسته به این عزیزان است.

وی با بیان اینکه موسسه ایثار در سال 88 با هدف ارائه خدمات متناسب با نیازهای جامعه هدف در دو بخش فرهنگی ورزشی تأسیس شد افزود: با مدنظر قرارگرفتن همین نیازهای بروز و مقتضیات سنی جامعه هدف و آسیب‌های جسمی ناشی از دوران جنگ، نیاز به فعالیت موسسه در زمینه توانبخشی احساس و این مأموریت نیز به صف فعالیت‌های موسسه اضافه شد.

مدیرعامل موسسه فرهنگی و توانبخشی ایثار آذربایجان شرقی با اشاره به امکانات موسسه از جمله سالن ورزشی چند منظوره، استخر و سونای صدرا، باشگاه‌های بدنسازی در تبریز و مراغه گفت: نزدیک به 20 تایم اختصاصی فوتسال، والیبال، بسکتبال با ویلچر و گلبال در هفته، جهت بهره مندی ایثارگران در سالن ورزشی موسسه که بی شک زیباترین و مجهزترین سالن استان است، در نظر گرفته شده است که این امر از طرفی شادابی، نشاط و سرزندگی را به ایثارگران هدیه می‌کند و از طرفی دیگر هزینه‌های درمانی این عزیزان را کاهش می‌دهد.

وی میزبانی شایسته از رویدادهای ورزشی بزرگ کشوری، آسیایی و جهانی را از دیگر فعالیت‌های موسسه برشمرد و خاطرنشان کرد: موسسه ایثار با میزبانی شایسته مسابقات تیم شهرداری تبریز از سری مسابقات بسکتبال لیگ برتر کشور، میزبانی از مسابقات اسنکر قهرمانی آسیا در سال 2018 و همچنین اولین دوره مسابقات لیگ جهانی والیبال نشسته در سالن چند منظوره 2500 نفری صدرا از توانایی و شایستگی موسسه ایثار در میزبانی از مسابقات بزرگ است.

مدیر موسسه ایثار آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت کانون‌های شاهد تبریز و مراغه افزود: کانون شاهد تبریز فعالیت‌های ارزنده‌ای در زمینه آموزش‌های فنی و مهارتی، قرآنی، زبان انگلیسی، هنری و آشپزی با تخفیفات مناسب برای ایثارگران داشته است و با رایزنی‌ها وپیگیری های مکرر در آینده‌ای نزدیک با اخذ مجوزهای لازم از سازمان فنی و حرفه‌ای ارائه این خدمات هرچه بیشتر و بهتر به ایثارگران عزیز استمرار خواهد یافت.

دانشگری با اشاره به اینکه کارگاه‌های آموزش تعمیرات موبایل و پکیج از کارگاه‌های آموزشی جدیدی است که با قدرت در کانون شاهد تبریز شروع به فعالیت نموده است تا بتواند گامی به جلو در ارتقاء مهارت‌های ایثارگران عزیز و اشتغال آینده ایشان بردارد ابراز داشت: تربیت حافظان جزءهای مختلف و چندین حافظ کل قرآن کریم نیز ثمره تلاش‌های صورت گرفته کانون شاهد در زمینه فعالیت‌های قرآنی و سند دیگری بر افتخارات موسسه ایثار است.

دانشگری اشاره‌ای نیز به فعالیت‌های توانبخشی موسسه ایثار کرد و با بیان ضرورت‌های پرداختن به بحث توانبخشی بخصوص برای ایثارگران که حال در سنین بالای میانسالی و پیری قراردارند ادامه داد: موسسه ایثار آذربایجان شرقی 8 سال است که در زمینه فیزیوتراپی و هیدروتراپی مشغول ارائه خدمات بوده و سعی شده است این خدمات مستمراً با بروز رسانی دستگاه‌ها در بهترین شکل به ایثارگران عزیز ارائه شود.

وی خاطر نشان کرد: در راستای کمی و کیفی سازی این خدمات و همچنین گسترش عادلانه این خدمات در سال 95 علاوه بر مرکز توانبخشی مجتمع صدرا یک مرکز دیگر نیز شهرستان مرند تجهیز و راه اندازی شد و انشالله در آیندهای نه چندان دور راه اندازی مراکز دیگر در شهرستان‌های استان در دستور کار قراردارد.

دانشگری افزود: از دیگر برنامه‌های مهم موسسه در زمینه توانبخشی تجهیز و گسترش مرکز فیزوتراپی صدرا می‌باشد که تا کنون پیشرفت فیزیکی مطلوبی داشته است و در صورت تکمیل و بهره برداری بزرگترین و پیشرفته‌ترین مرکز فیزیوتراپی و آبدرمانی کشور خواهد بود.

مدیرعامل موسسه فرهنگی و توانبخشی ایثار آذربایجان شرقی در پاسخ به سؤال خبرنگاری که زمان پایان این پروژه را جویا شده بود، گفت: این پروژه به حول و قوه الهی تا پایان سال 97 به مرحله بهره برداری رسیده و کلیه همشهریان و بخصوص ایثارگران عزیز از ثمرات آن بهره مند خواهند شد.

دانشگری در راستای ارائه آمار فعالیت‌های موسسه بیان داشت: در طول سال 96 بیش از 360 هزار نفر ساعت خدمات فرهنگی ورزشی به ایثارگران عزیز و خانواده‌های ایشان ارائه شده است. همچنین برگزاری اردوی 3500 نفری خانواده‌های ایثارگران در اردوگاه قوریگل از دیگر فعالیت‌هایی بود که موسسه در سال 96 موفق به برگزاری آن با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان شد.

وی ادامه داد: مجموعهفیزیوتراپیمرنددرفضاییبهوسعت300مترمربعفعالاستومرکزتوانبخشیاینشهرستانبهشهرهایدیگرازجملههادیشهروجلفاهمخدماتارائهمی‌دهد. همچنینکانون‌هایفرهنگیهنریوآموزشیشاهددرمراغه،مرندواهرهمفعالهستند. درمراغهباشگاهورزشیوجودداردودرمیانهواهرهمخدماتورزشیدرحالاحداثوتکمیلشدنهستند.

مدیر موسسه ایثار استان در بخش پایانی سخنان خود در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص برنامه‌های آتی موسسه گفت: با توجه به تفاهم نامه منعقده فی مابین وزیر محترم بهداشت و ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران که در آن موسسه ایثار مأموریت یافته تا خلاء های موجود در بخش توانبخشی کشور را مرتفع سازد.

وی تصریح کرد: راه اندازی اولین بیمارستان توانبخشی کشور در تبریز در دستور کار قرار دارد و ساختمان آن تحویل موسسه شده است و انشالله با اخذ مجوزهای لازم خبرهای خوبی در راه است.

دانشگری همچنین بهره برداری از مجهزترین مرکز فیزیوتراپی هیدروتراپی کشور در مجتمع صدرا را نیز از برنامه‌های موسسه در سال 97 برشمرد و ادامه داد: از دیگر برنامه‌های موسسه که همواره دغدغه شخصی بنده هم بوده است گسترش عادلانه خدمات در استان است، از اینرو تلاش خواهیم کرد از ظرفیت‌های معطل مانده شهرستان‌های استان استفاده کرده و مراکز جدیدی را راه اندازی کنیم که راه اندازی مرکز درمانی در شهرستان میانه اولین پروژه در دست اقدام است.

وی برگزاری اردوی بزرگ خانواده‌های ایثارگران با مشارکت بنیاد شهید و امور ایثارگران را از دیگر برنامه‌های آتی موسسه خواند و در انتها بیان داشت: امیدوارم شاهد روزی باشیم تا بتوانیم همه در کنار هم خدمات مناسبی را در شأن ایثارگران عزیز به آنها ارائه دهیم.

انتهای پیام/ش

نظر شما