شناسهٔ خبر: 26852513 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

شباهت ها، تفاوت ها و شانس ها

چند نکته جالب از هفته اول لیگ برتر

هفته اول لیگ هجدهم روزهای پنجشنبه و جمعه در شهرهای مختلف ایران پیگیری می شود و این در حالی است که هفته اول این دوره از رقابت ها شباهت ها و تفاوت هایی با ادوار اخیر لیگ برتر دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش" ورزش سه" هفته اول لیگ برتر ایران روزپنجشنبه با انجام 4 بازی در شهرهای مختلف ایران آغاز می شود. این مسابقات روز جمعه با انجام 4 بازی دیگر پیگیری شده و هفته اول لیگ هجدهم به پایان می رسد. شانزده تیم حاضر در رقابت های لیگ امسال با وجود چالش ها و دشواری هایی که داشته اند خودشان را برای آغاز یک تورنمنت سخت و نفسگیر آماده کرده اند.


شباهت ها
*بازی پرسپولیس و پدیده در این فصل را بازی افتتاحیه می دانند چرا که اصولا مسابقات لیگ برتر را قهرمان دوره قبل آغاز می کند. پرسپولیس مدافع دو عنوان قهرمانی متوالی در لیگ برتر در اولین بازی باید در مشهد به مصاف پدیده برود. پرسپولیس در لیگ پانزدهم نیز اولین بازی اش را با پدیده انجام داد. این بازی البته در تهران برگزار شد و بازی خاطره انگیزی برای پرسپولیسی ها شد چرا که آخرین گل مرحوم هادی نوروزی در این مسابقه با یک شوت زیبا به دست آمد. پرسپولیس در حالی در اولین بازی اش در لیگ میهمان است که در لیگ شانزدهم نیز مسابقه اش در هفته اول را برابر سایپا برگزار کرد و این بازی را با نتیجه یک بر صفر برد.


*استقلال برای اولین بار در چهار دوره اخیر است که هفته اول را به مصاف پیکان می رود. این تیم در لیگ هفدهم در هفته اول با صنعت نفت در آبادان بازی کرد که یک بر صفر شکست خورد. در لیگ شانزدهم استقلال میزبان نفت تهران بود و بازی یک بر یک مساوی شد. این تیم در لیگ پانزدهم و در هفته اول توانست سیاه جامگان را با نتیجه دوبریک در تهران شکست دهد.


*یکی دیگر از تفاوت های هفته اول امسال نسبت به فصل قبل این است که دو تیمی که تازه از لیگ یک آمده اند در بازی اول میزبان هستند. نساجی در قائمشهر میزبان ذوب آهن و نفت هم در مسجد سلیمان میزبان تراکتورسازی است. این در حالی است که در سه دوره قبلی همواره تیم هایی که تازه به لیگ برتر آمده بودند در هفته اول میهمان بودند. در لیگ هفدهم پارس جنوبی و سپیدرود ، در لیگ شانزدهم ماشین سازی و پیکان و در لیگ پانزدهم راه آهن و استقلال اهواز در هفته اول بازی ها میهمان بوده اند.


* استقلال در دو دوره اخیر لیگ برتر نتوانسته است به پیروزی برسد و آخرین پیروزی این تیم در هفته اول لیگ مربوط به لیگ پانزدهم است که استقلال در مشهد توانست با نتیجه دو بر یک سیاه جامگان را شکست دهد.


*تراکتورسازی در سه دوره لیگ قبل از لیگ هجدهم نتوانسته است در هفته اول پیروز شود. این تیم در لیگ پانزدهم و در اولین بازی در تبریز به مصاف نفت تهران رفت و بازی بدون گل مساوی شد. در لیگ شانزدهم بازهم تراکتور در هفته اول میزبان بود و این بار برابر استقلال خوزستان به تساوی دو بر دو رسید. سرخ های تبریز در لیگ هفدهم نیز بازهم با استقلال خوزستان در هفته اول مسابقه دادند و این بازی در اهواز یک بر صفر به نفع حریف به پایان رسید. نکته جالب درباره تراکتور که این تیم در چهار دوره اخیر دوبار با استقلال خوزستان و دوبار با تیم های نفتی مسابقه داده و می دهد. تراکتور در هفته اول لیگ هجدهم میهمان نفت مسجد سلیمان است و قصد دارد طلسم پیروز نشدنش را در هفته اول بشکند.


*یکی از نکات جالب درباره هفته اول لیگ اینکه تیم فولاد خوزستان در سه دوره گذشته با هرتیمی در هفته اول مسابقه داده یا آن تیم در پایان فصل سقوط کرده و یا به قهرمانی رسیده است. فولاد در هفته اول سه دوره اخیر دوبار میزبان بوده که هردوبار حریفانش سقوط کرده و یک بار در هفته اول میهمان بوده و حریفش در پایان قهرمان شده است. این تیم در لیگ پانزدهم در اولین بازی در اهواز به مصاف راه آهن رفت و با تساوی دو بر دو متوقف شد. در لیگ شانزدهم فولاد در اهواز میزبان ماشین سازی تبریز بود و با اینکه با نتیجه دو بریک شکست خورد اما درپایان فصل ماشین سازی سقوط کرد. در لیگ هفدهم فولاد در هفته اول میهمان پرسپولیس بود و با نتیجه دو بر صفر شکست خورد و در نهایت هم پرسپولیس به مقام قهرمانی رسید. فولاد در هفته اول لیگ هجدهم این بار در اهواز میزبان پارس جنوبی است.


*در چهار دوره اخیر لیگ برتر سپاهان در هفته های اول میزبان بوده است. سپاهان در لیگ هجدهم در هفته اول میزبان صنعت نفت آبادان است، در لیگ هفدهم این تیم میزبان سایپا بود و بازی یک بر یک مساوی شد. در لیگ شانزدهم سپاهان میزبان پدیده بود که یک بر صفر مغلوب شد و در لیگ پانزدهم این تیم میزبان استقلال خوزستان بود و با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید.

 

*پیکان که در لیگ شانزدهم از لیگ یک به لیگ برتر آمده در دو دوره اخیر لیگ برتر (شانزدهم و هفدهم) در اولین مسابقه مقابل حریفان به مساوی رسیده است. پیکان در لیگ شانزدهم با گسترش و در لیگ هفدهم با پدیده مساوی کرد و در لیگ هجدهم در تهران میهمان استقلال تهران است.


*ذوب آهن که در هفته اول لیگ هجدهم میهمان نساجی مازندران است در دو لیگ گذشته در هفته اول به مصاف سیاه جامگان رفت و یک مساوی و یک باخت نصیبش شد. البته ذوب آهن در لیگ پانزدهم هم نتوانست در هفته اول و در بازی که در انزلی میهمان ملوان بود رنگ برد را ببیند و در نهایت با یک گل مغلوب حریف شد. حالا ذوب آهن میهمان تیم نساجی مازندران است.

نظر شما