شناسهٔ خبر: 26852491 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

همای و «حلاج» روی صحنه موسیقی

بارها در مصاحبه هایش گفته که به عشق موسیقی کارگری هم کرده است. هر کاری که توناسته انجام داده تا روزی تلاش‌هایش به نیجه برسد و بتواند روی صحنه موسیقی حضور پررنگی داشته باشد. حتما می‌دانید از چه کسی حرف می‌زنیم؛ پرواز همای خواننده‌ شناخته‌شده‌ موسیقی ایران. او این روزها سخت مشغول تمرین است و آن طور که اعلام شده قرار است همراه با گروه «مستان» از 15 مرداد در کاخ سعدآباد تهران، با پروژه‌ بزرگ «حلاج» روی صحنه برود.

صاحب‌خبر -

همای در این اثر متفاوت ادبی، نمایشی و موسیقایی داستان پیدایش، مبارزه، به سلاخی کشیدن و بر دارآویختنِ «حلاج» را با همراهی گروه بزرگ بازیگران، نوازندگان و سماعگران روی صحنه میبرد. آنطور که موسیقی ما نوشته است، او خود اشعارِ این پروژه را سروده و آنها را آهنگسازی کرده است؛ کارگردانی این پروژه نمایشی را نیز خود برعهده گرفته است. «حلاج» را میتوان ترکیبی از سرودههای همای، مولانا، عطار نیشابوری و حافظ دانست که به قلم او به تصویر در آمده است .

همای پیش از اپرای «موسی و شبان» و اپرای «عشق و عقل» را روی صحنه برده است و «حلاج» را میتوان سومین اپرای ایرانی این خواننده دانست؛ اینبار تنها گروه نوازندگان سازهای ایرانی او را به شکل زنده همراهی خواهند کرد. این خواننده همواره به دلیل نوع شعرهایی که در اجراهاش میخواند مورد توجه مردم بوده است و این موضوع که هم شاعر این اشعار خودش است و هم روی صحنه مینوازد و شعرهای خود را میخواند به جذابیت اجراهایش میافزاید.

نظر شما