شناسهٔ خبر: 26852431 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

برگزاری جلسه رسیدگی به درخواست‌های رانندگان با حضور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان

جلسه رسیدگی به درخواست‌های رانندگان با حضور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خوزستان و تشکل‌های صنفی حمل و نقل کالای خوزستان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان، جلسه با حضور غلامعباس بهرامی نیا مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان، معاونین و روسای ادارات و تشکل‌های صنفی حمل و نقل کالای سراسر استان در سالن جلسات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان برگزار شد.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به اهمّ اقداماتی که طی این مدت در جهت رفع مشکلات رانندگان انجام شده، بیان کرد: مطالبات رانندگان عمدتاً در سنوات گذشته هم مورد درخواست بوده که بجز یکی دو مورد که بصورت مستقیم سازمان تصمیم گیری می‌کرد، عمده این موارد خارج از حیطه کاری راه و شهرسازی و سازمان راهداری بوده که باید با دستگاههای متولی امر رایزنی می‌شد تا به نتیجه رسید.

غلامعباس بهرامی نیا در ادامه اظهار کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته،۸۰ درصد از مطالبات از جمله افزایش نرخ حمل و نقل طی همین مدت محقّق شده چراکه یکی از درخواست‌های رانندگان عزیز افزایش نرخ حمل بود که هرساله با توافق دو صنف معمولاً اجرایی می‌شد و مشکلی وجود نداشت هرچند که تصمیم گیری درباره این افزایش نرخ قبل از این اتفاقات اعمال و اجرایی شده بود.

وی با اشاره به تخلفات انجام شده توسط برخی از شرکت‌های حمل و نقل ابراز کرد: علی‌رغم دادن تذکرات جدّی به شرکت‌های حمل و نقل متاسفانه تعدادی از این شرکت‌ها مرتکب تخلفاتی شده‌اند که هرچند این تخلفات ممکن است توسط کارکنان انجام شده باشد و مدیران عامل در جریان نبوده باشند ولی ما شرکت و مدیریت عامل آن را مسئول می‌دانیم و برخورد لازم را انجام می‌دهیم که از تعداد ۳۱۳ شرکت فعال حمل‌ونقل کالا با ۸ شرکت برخورد شده است.

بهرامی نیا در ادامه گفت: انتظار داریم مدیران عامل شرکت‌ها یا نماینده تام الاختیار آنان نظارت‌های لازم را بر کارهای دفتر و عملیات حمل و نقل شرکت خویش داشته باشند تا شاهد مسائل و مشکلات نباشیم، هرچند در خوزستان به نسبت استان‌های دیگر تخلفات کمتری را شاهد بوده‌ایم و پایانه بندر امام خمینی (ره) علیرغم اینکه روزانه بیش از ۲۵۰۰ دستگاه ورودی و بیش از ۲۵۰۰ دستگاه خروجی دارد تخلفات کمتری نسبت به سایر پایانه‌ها دارد ولی باید تلاش کنیم تا شاهد هیچگونه تخلفی نبوده و در کشور الگو باشیم.

وی با اشاره به اصلاحیه یکسری قوانین و مقررات در تأمین اجتماعی بابت درخواست رانندگان مبنی بر کم بودن حقوق بازنشستگی بیان کرد: با اصلاحیه فوق و افزایش ضریب از ۱.۳ به ۱.۵ درصد، رانندگان نسبت به قبل با رقمی بین ۵۰۰ یا ۶۰۰ هزارتومان افزایش حقوق بازنشسته می‌شوند و تأمین اجتماعی به دنبال افزایش مجدد آن و همچنین کاهش خدمت از ۳۰ سال به ۲۵ سال نیز هست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با ذکر این نکته که بیمه تکمیلی رانندگان نیز در حال انجام است و انشاالله بزودی عملیاتی می‌شود ادامه داد: رانندگان علاوه بر خستگی با تهدیدهای جدی در طول سفر نیز روبه رو هستند که ایجاب می‌کرد بحث بیمه تکمیلی و درمان رانندگان مورد توجه قرار گیرد هرچند که مشکلاتی در مسیر اجرای این مورد وجود داشت که انشاالله باید شرکت‌ها همکاری کنند تا انجام شود.

بهرامی نیا افزود: برخی از رانندگان موافق سخت و زیان آور بودن کار نبودند چراکه محدودیت‌هایی از جمله بازنشستگی قبل از ۴۰ سال و کاهش ساعت کاری از ۹ ساعت به ۶ ساعت برای آنان داشت که در این مورد جلسات همچنان ادامه دارد که انشاالله به نتایج خوبی نیز برسد.

وی با اشاره به بحث گرانی لوازم یدکی خصوصاً لاستیک که بعد از نوسانات ارز در کشور بوجود آمد ابراز کرد: با پیگیری‌های انجام شده این مورد هم در حال انجام است و نتایج خوبی حاصل گردیده که اخیراً در پایانه بار بندر امام خمینی (ره) بعنوان یکی از مراکز اصلی تجمع رانندگان وحمل بار کشور؛ لاستیک مورد نیاز آنان با قیمت مصوّب و از روز گذشته توسط عامل فروش که در پایانه مستقر است و آنچه که نیاز رانندگان باشد و به تناسب و فقط در پایانه بندر امام در حال فروش است.

بهرامی نیا در ادامه به شایعه پخش شده در فضای مجازی در رابطه با اعتصاب مجدد رانندگان اشاره کرد و گفت: شایعه پراکنان قطعاً راننده نیستند چرا که راننده‌ها همیشه همراه و همگام با نظام بوده‌اند و هر موقع خواسته‌ای داشته‌اند از طریق صنف مربوطه و مراجع قانونی و مشروع پیگیر بوده‌اند.

نظر شما