شناسهٔ خبر: 26852237 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۳۹ گروه یهودی در جهان رژیم صهیونیستی را تحریم کردند

R7969/P36442/S8,90/CT10

۳۹ گروه یهودی در جهان حمایت خود از تحریم رژیم صهیونیستی را اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، گروههای یهودی از کشورهای مختلف نامه ای را امضا کرده و در آن حمایت خود را از جنبش "تحریم و خارج کردن سرمایه ها و اعمال تحریم علیه تل آویو" (بی دی اس) اعلام کردند.

این گروهها در نامه خود آورده است: "چنین اقدامی یهودی ستیزی به شمار نمی رود".

این نامه افزود: بیشتر از هر زمان دیگری مهم است که در میسر تمایز قائل شدن بین خصومت یا تعصب علیه یهود از یک سو و نقد مشروع سیاست های "اسرائیل" و نظام ظلم و بی عدالتی حرکت کرد.

این نامه افزود: نباید نقد مشروع "اسرائیل" و دفاع از حقوق فلسطینی ها را یهودی ستیزی تلقی کرد زیرا چنین مقایسه ای مبارزه فلسطینی ها برای دستیابی به آزادی و عدالت و برابری و مبارزه جهانی علیه یهودی ستیزی را تضعیف می کند.

گروههای یهودی امضا کننده نامه از جمله از کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، سوئد، آلمان و فلسطین اشغالی هستند.  

برپایه این گزارش، فعالان جنبش "بی دی اس" خواهان تحریم تل آویو و خارج کردن سرمایه گذاری ها تا پایان اشغالگری و برپایی کشوری فلسطینی و توقف شهرک سازی و مصادره اراضی هستند.

جنبش تحریم در بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکا و کشورهای آمریکای لاتین بویژه دانشگاهها فعال است.

رژیم صهیونیستی در طول سالهای اخیر جنبش یاد شده را "دشمن" خود توصیف کرده و از بسیاری از کشورهای غربی خواسته است تا فعالیت های جنبش را ممنوع کنند چرا که این جنبش موفق شده است تا بسیاری از شرکت های غربی را به خارج کردن سرمایه گذاریهای خود از شهرک های صهیونیست نشین در اراضی اشغالی متقاعد کند.

انتهای پیام/

نظر شما