شناسهٔ خبر: 26852220 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

سالانه‌ سه هزار میلیارد تومان‌ صرف بهسازی روستاها می‌شود

نمایندگی چهارمحال و بختیاری

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: سالانه‌ سه هزار میلیارد تومان‌ صرف بهسازی روستاها می‌شود و مجبور هستیم از مشارکت مردم‌ استفاده‌ کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمدرضا شاملو ۳۰ تیرماه در سفر به شهرکرد در آیین افتتاح طرح هادی روستایی در عیسی‌آباد، با اشاره به اینکه در برهه‌ای از زمان چیزی به نام طرح هادی روستایی نداشتیم، اظهار کرد: در آن زمان تنها پنج درصد روستاها آسفالت داشت ولی اکنون ۸۰ درصد روستاها شبکه‌ آب رسانی بهداشتی و ۹۰ درصد روستاها آسفالت‌ شده است، همچنین ۳۷ هزار و ۷۰۰ روستای بالای ۲۰ هزار خانوار طرح هادی دارد.

وی افزود: سه میلیون و  ۲۰۰ هزار واحد روستایی‌ سنددار شده، دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد نوسازی و مقاوم ‌سازی شده و ۳۰ هزار میلیارد تومان در ۱۰ سال گذشته وام‌ با کارمزد ۵ درصد پرداخت شده است‌ در حالی که مابه‌ التفاوت‌ آن را دولت پرداخت می‌کند.

شاملو گفت: سال گذشته تلفات زلزله‌ کرمانشاه حدود هزار نفر و تخریب‌ها کمتر از ۱۰۰ هزار واحد بود که این نشان‌دهنده مقاوم‌سازی‌ها واحدها بوده است.

وی با اشاره به اینکه همگان‌ دوست‌ دارند بهترین‌ امکانات را داشته باشند که باید متناسب‌ با قدرت‌ و توان‌ کار کرد، گفت: ۶۳ هزار روستا وجود دارد و منابع زیادی نیاز دارد تا کار انجام شود، مسئولان‌ فقط مطالبه‌گر نباشند بلکه باید تسهیل‌گر باشند، بنابراین مشکلات بسیار و مطالبات‌ مردم نیز به حق است که لازم است مشارکت صورت گیرد تا مشکلات رفع شود.

شاملو با بیان اینکه سالانه‌ سه هزار میلیارد تومان‌ صرف بهسازی روستاها می‌شود و مجبور هستیم از مشارکت مردم‌ استفاده‌ کنیم، خاطرنشان‌ کرد: طی ۲.۵ سال گذشته با کمک‌ شورا و دهیاری ۶۰ میلیون‌ مترمکعب آسفالت ‌ و هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه آسفالت معابر انجام شده است.

انتهای پیام

نظر شما