شناسهٔ خبر: 26852172 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

واکنش شورای عالی صلح افغانستان به مذاکرات پنهانی آمریکا با طالبان

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما از کابل، رئيس دبیرخانه شورای عالی صلح افغانستان گفت: هرگونه مذاکرات طالبان با دیگران نتیجه بخش نخواهد بود.

«محمداکرم اخپلواک» در واکنش به گزارش هایی مبنی بر مذاکرات اولیه و پنهانی طالبان با مقامات آمریکایی در قطر و امارات متحده عربی گفت: طالبان باید با افغانها وارد مذاکره شود، انجام مذاکره با دیگران نتیجه بخش نخواهد بود. وی تصریح کرد: ما حاضر هستیم طالبان در هر گوشه ای از جهان که بخواهد دفتر ایجاد کند و ما در همانجا وارد مذاکره می‌شویم.
رئيس دبیرخانه شورای عالی صلح گفت: شورای عالی صلح قصد دارد هیاتی را به دوحه بفرستد تا با طالبان گفتگو کند، اینکه چه زمانی این هیات عازم دوحه می‌شود هنوز مشخص نیست.
خبر دیگر اینکه رئيس شورای علمای سراسری افغانستان امروز در یک نشست خبری از گروه طالبان خواست براساس فتوای علمای جهان اسلام به جنگ فعلی در این کشور پایان دهد و دست از خشونت بردارد. مولوی «قیام الدین کشاف» با تاکید بر پیوستن طالبان به مذاکرات صلح با دولت افغانستان گفت: جنگ فعلی در افغانستان هیچ گونه مشروعیت دینی ندارد و قربانی هر دو طرف جنگ، افغان ها هستند.

نظر شما