شناسهٔ خبر: 26852156 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در گفت وگو با نمایندگان مجلس و کارشناسان تأکید شد؛

پیوستن به FATF قطعا تحریم های جدید را به دنبال دارد/ FATF با منافع ملی ما همخوانی ندارد

دولت و مجلس باید هوشیار و مراقب باشند و به مسائل حساسی بپردازند که به استقلال کشور ضربه می زنند و به طور یقین باعث نفوذ می شوند در مورد این قرادادهای نابجا مجلس باید نقش خود را به طور کامل ایفا کند و ناظر بر دولت باشد و پررنگ ظاهر شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک،FATF  یک سازمان بین دولتی است که توسط گروه "جی 7" تشکیل شد این نهاد  از ایران درخواست می‌کند تا نقص‌های قوانین خود در زمینه مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم را به شکل فوری و معنی‌دار برطرف کند به طور خاص، تامین مالی تروریسم و انجام معامله‌های مشکوک را در قوانین خود به عنوان جرم تلقی کند.

 

ایران، در سال‌های گذشته تلاش کرده است با تصویب قوانین جدید، هم نظارت بر پرداخت مالیاتها را بیشتر کند، هم فضای کسب و کار را بهبود بخشد و هم شبهه‌ها در مورد تامین مالی تروریسم از طریق بازارهای غیرشفاف مالی را کاهش دهد.

 

یکی از اقداماتی که برای این منظور انجام شده، تصویب "قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم"بود که لایحه آن در سال 1394 تقدیم مجلس شورای اسلامی شد و در بهمن ماه همان سال مورد تصویب قرار گرفت و در اسفندماه نیز به دولت ابلاغ شد.

 

دولت ومجلس پیگیر لوایح استعماری نباشند   

FATF به مثابه دست دراز کردن در برابر طاغوت و تبعیت از آن و نوکر ابرقدرت ها شدن است و به قیمت از بین رفتن عزت این ملت است که این کار به هیچ وجه قابل پذیرش نیست.

 

 دولت و مجلس باید هوشیار و مراقب باشند و به مسائل حساسی بپردازند که به استقلال کشور ضربه می زنند و به طور یقین باعث نفوذ می شوند در مورد این قرادادهای نابجا مجلس باید نقش خود را به طور کامل ایفا کند و ناظر بر دولت باشد و  پررنگ ظاهر شود.

 

 مجلس بایستی از امضای اینگونه قراردادهای منعقد شده جلوگیری کند که باز هم مسائلی مانند برجام و مسئله قرادادهای نفتی تکرار نشود چراکه مجلس موظف است بر روند اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی دولت نظارت کامل داشته باشد که به فرموده مقام معظم رهبری "تنها راه حل کشور در این عرصه  سنگین، تکیه بر اقتصادمقاومتی و نیروهای مردمی درون کشور است" و باید از این قراردادهای بی سود و پرهزینه دست کشید، چرا که تنها راه حل چرخیدن چرخ اقتصاد کشور، اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و نه برجام و FATF  است.

 

"عباس گودرزی" نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با سفیر افلاک گفت: پیوستن به FATF  تحریم ها را بیشتر می کند و پیوستن به این کنوانسیون خود تحریمی را به دنبال خواهد داشت.

 

پیوستن به این کنوانسیون قطعا تحریم های جدیدی را ایجاد می کند

 

وی اضافه کرد: الحاق به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی ترورسیم یعنی پذیرش تعریف آنها از تروریسم و از آنجایی که ما در تعریف تروریسم اختلاف بنیادی داریم، پیوستن به این کنوانسیون قطعا تحریم های جدیدی را ایجاد می کند.

 

گودرزی اظهار داشت: متاسفانه عده ای به مردم آدرس غلط می دهند و به گونه ای وانمود می کنند که گشایش اقتصادی در گرو پیوستن به این کنوانسیون است  و این در حالیست که آنها به هیچ اصولی از اصول انسانی پایبند نیستند.

 

عضو هیات رئیسه فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به این که دل بستن به آمریکا دل بستن به سرابی بیش نیست  تصریح کرد: آنها به دنبال تضعیف این نظام و تسلط بر مقدرات این کشور هستند و تنها راه ادامه حیات ما افزایش قدرت است.

 

به گفته وی عده ای در داخل خاکمان با وادادگی، پازل دشمن را تکمیل می کنند و با فضاسازی جهت ارتباط مذاکره بی قید و شرط با آمریکا خودشان را به عنوان ضلع سوم دشمنی با عناصر اقتدار این کشور افشا و رسوا می کنند. 

 

تصویب اف  ای تی اف یک خود تحریمی است

حجت الاسلام محمد سوری امام جمعه پلدختر با انتقاد از عملکرد مجلس و دولت در قبال موضع گیری آنها برای لوایح استعماری گفت:لایحه اف ای تی اف علیه پولشویی است ولی کشورهای امارت وعربستان درلیست سیاه قرارندارند به طوری که با بانک های بین المللی معامله دارند اما کشورهای ایران  و کره شمالی در این لیست سیاه قرار می گیرند واز انجام معامله با بانک های جهانی محدود می شوند.

 

وب با بیان اینکه روابط بانک های جهانی تا قبل ازبرجام با ایران خوب بوده است ادامه داد: کارشناسان و اقتصاددانان بر این موضوع اتفاق نظر دارند که روابط بانک های جهانی تا قبل از برجام با ایران خوب بوده است ولی پس از برجام این ارتباط ها کم رنگ شد و برنامه اف  ای تی اف هم نیز برای منزوی کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

 

سوری تاکید کرد: نباید مسئولان در دام دشمنان بیافتند زیرا  بحث اصلی بدعهدی آمریکایی ها است که با تحریم و وضع جریمه هایی سعی دارند ارتباط موسسات مالی و بانک های جهانی را با ایران محدود کنند.

 

امام جمعه پلدختر با بیان اینکه دولت ومجلس پیگیر لوایح استعماری نباشند افزود:مسئولان بایستی از حق مردم دفاع کنند،هرچند  اقشار مختلف مردم به لایحه استعماری افی تی اف اعتراض کردند.

 

وی با تأکید براینکه تصویب اف  ای تی اف یک خود تحریمی است گفت: برنامه ای که به ظاهر برای مقابله با تروریست است ولی با تفسیر غربی ها آمریکایی ها این کنوانسیون ولوایح راهی برای جلوگیری از قدرت ایران وتضعیف سپاه،برنامه موشکی وحزب الله است.

 

این کنوانسیون با منافع ملی ما همخوانی ندارد

محمد حسین اکبریان فرد با اشاره به کنوانسیون استعماری FATF اظهار داشت: موضوع پیوستن ایران به FATF به دولت یازدهم بر می گردد و تفاوت دیدگاه درباره تروریسم، مشکل اساسی ما در این لایحه است تعاریفی که آنها از تروریسم دارند با تعاریفی که ما از آن داریم کاملاً متفاوت است.

 

اکبریان فرد افزود: آن‌ها گروه‌هایی مانند داعش و امسال این‌ها را و یا گروه‌هایی که تحت نفوذ آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها در منطقه اقدامات مربوط به ترور انجام می‌دهند را تأیید یا حمایت می‌کنند.

 

وی گفت:بر اساس این لایحه استعماری و تعریف آنها از تروریسم ،در مقابل گروه‌هایی که برای دفاع از کشورشان و در مقابل دشمن می‌ایستند مثل حماس در فلسطین، حزب‌الله در لبنان، حشدالشعبی در عراق و امثال این‌ها را گروه تروریست می‌دانند این کنوانسیون با منافع ملی ما همخوانی ندارد و باید تصمیمات درستی در این زمینه اخذ شود.

 

علی ولیان منش کارشناس مسائل سیاسی در گفت وگو با خبرنگار  ما با بیان اینکه با قرارداد FATF سیستم حکومتی ما عامل اجرای طرف مقابل می‌شود و ما دچار خود تحریمی نهادهایی همچون سپاه و وزارت دفاع می‌شویم،گفت: کارسپاه و وزارت دفاع  تامین امنیت کشور است و این از نظر آمریکا مطلوب نیست و در این توافق دولت ایران موظف می‌شود با آنها برخورد کند.

 

به گفته وی این اتفاق تلخ باعث شده تا بیگانگان هر طور می خواهند در مورد ما نظارت مداخله جویانه دهند که این با شعار اصلی ملت ایران اسلامی،استقلال،آزادی ،جمهوری اسلامی سازگاری ندارد.

 

 علی مرادیان منش، کارشناس سیاسی در گفت وگو با سفیرافلاک با بیان این که تعلیق لایحه استعماری fatfدر مجلس شورای اسلامی فرصت مناسبی تا نمایندگان مجلس و مسئولان نظام اول عملکرد اروپایی ها را که در تعهدات سستی که با ایران دارند بررسی کنند وسپس در خصوص این چنین لوایحه ای تصمیم گیری کنند.

 

این کارشناس سیاسی با تاکید براینکه ایران امروز میدان دار عرصه دیبلماسی و منطق است گفت:اصرار ایران بر مواضع شفاف و روشن خود در خصوص حفظ منافع ملی ایران و توان موشکی باعث شدهم که آمریکا با همکاری همدستان اروپایی خود از راه های مختلف به دنبال فشار وتحریم بر علیه ملت ایران هستند که تا کنون این راهبرد پرهزینه به نتیجه نرسیده است.

 

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما