شناسهٔ خبر: 26852126 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاهش تولید برق ناشی از کاهش بارندگی است

خبرگزاری صداوسیما

تولید برق با توجه به کاهش بارندگی ها، در شرایط عادی نیست و این مسئله خاموشی‌ها را به دنبال دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین، سعید بهادیوند چگینی مدیرعامل شرکت نیروی برق استان در جلسه انسجام مدیران کاهش تولید برق ناشی از کاهش بارندگی است صنعت آب و برق با نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت نیروی برق استان قزوین ۶۰ میلیارد تومان از مشترکان طلب دارد.
حمید پویا مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای هم گفت: قیمت تمام شده تولید با تعرفه موجود همخوانی ندارد و از نمایندگان می‌خواهیم به مشکلات مالی آب و برق توجه ویژه داشته باشند.
روح اله بابایی صالح رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی هم گفت: با توجه به ظرفیت استان و دارا بودن پنل‌های خورشیدی و بادی باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی هم گفت: هر چند در اجرای طرح‌ها کم کاری شده، اما پیگیر انتقال آب سد طالقان و شاهرود هستیم.
سیده حمیده زرآبادی با انتقاد از خاموشی‌های مکرر در استان افزود: تفاوت ساعات خاموشی بین قزوین و سایر استان‌ها باید بررسی شود چرا که با توجه به ظرفیت‌های بالای صنعتی قزوین، این خاموشی‌ها تاثیر منفی زیادی دارد.
بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: مدیران استانی به دنبال راه کار‌های علمی و فنی باشند.
داوود محمدی دیگر نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی هم گفت: آنچه کشور در حال حاضر با آن مواجه است پرمصرفی و بدمصرفی است و آب زیادی در بخش کشاورزی صرف می‌شود که باید آبیاری تحت فشار جایگزین آن شود.
مدیربرق منطقه‌ای زنجان هم گفت: تغییر ساعات کار ادارات تاکنون دو هزار مگاوات صرفه جویی برق به دنبال داشته است.
الله مرادی افزود: ۵ هزار مگاوات کمبود تولید برق در کشور داریم و به ازای هر یک درجه افزایش دما، هزار و ۷۰۰ مگاوات برق اضافی باید تولید شود.
به گفته او اگر در مصرف برق صرفه جویی نشود خاموشی‌ها سال آینده بیشتر خواهد شد.

نظر شما