شناسهٔ خبر: 26851978 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت نیوز | لینک خبر

معاون وزیر تعاون تاکید کرد:

لزوم سلیقه‌ای عمل نکردن بانک‌ها در پرداخت تسهیلات

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از مشکلات پرداخت تسهیلات سلیقه‌ای عمل کردن در برخی بانک‌هاست.

صاحب‌خبر -

عیسی منصوری در جلسه کارگروه اشتغال لرستان که در فرمانداری ویژه بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: فضای شیک انتقاد با هدف تخریب در کشور وجود دارد که مردم را ناامید می‌کند و نباید این افراد را همراهی کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، منصوری با بیان اینکه بانک‌های لرستان در تسهیلات اشتغالزایی در مقایسه با سایر استان‌ها خوب عمل کرده‌اند، افزود: برخی از مشکلات سیستمی است و برخی توسط خودمان ایجاد می‌شود که باید آنها را کمتر کنیم.

منصوری در بحث ابهام داشتن و آینده پرداخت تسهیلات گفت: آسیب‌های قبلی را سعی کرده‌ایم که نباشد و قرار نیست در کار بانک‌ها دخالت کنیم چراکه هر کجا دخالت صورت گرفته، فساد را به همراه داشته است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه برای طرح‌های اشتغالزایی روستایی مشاور در نظر گرفته شود، تصریح کرد: مشاوران باید مورد تایید باشند و بتوانند متقاضیان را راهنمایی کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلات پرداخت تسهیلات سلیقه‌ای عمل کردن در برخی بانک‌هاست، تاکید کرد: وحدت رویه باید توسط بانک‌ها در پرداخت تسهیلات رعایت شود. در ۲۰ روز این تسهیلات پرداخت و دستگاه‌ها متقاضیان را دنبال مجوز نفرستند و بانک‌ها هم آنان را معطل نکنند.

منصوری گفت: اگر کسی نمی‌تواند ۲۰ درصد سهم آورده را تامین کند، قاعدتا نباید به او تسهیلات پرداخت شود، چون نمی‌تواند کار اقتصادی انجام دهد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سیستم بانکی برای اشتغال خرد مناسب نیست، افزود: اولویت ما در بحث سرمایه در گردش واحدهای موجود هستند، زیرا به اشتغال کمک می‌کنند ولی به شرطی که تولید و فروش داشته باشند.

وی با بیان اینکه وام به تنهایی اشتغال ایجاد نمی‌کند بلکه توسعه بازار و مهارت اشتغال به همراه دارد، اضافه کرد: باید به سمت ایجاد اشتغال وام برویم نه توزیع آن و رشته‌هایی که اشتغال ایجاد می‌کند را دنبال کنیم.

منصوری بیان کرد: یارانه اشتغال فراگیر به زودی در اختیار بانک‌هایی قرار می‌گیرد که با ما همکاری کرده‌اند و رتبه‌بندی استان‌ها اعلام خواهد شد.

 

منبع:ایسنا

نظر شما