شناسهٔ خبر: 26851781 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز:

وسیع‌ترین سامانه هوشمند اشتراک دوچرخه کشور در تبریز راه‌انداری می‌شود

نصر: معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تبریز از راه‌انداری وسیع‌ترین سامانه هوشمند اشتراک دوچرخه کشور در تبریز خبر داد

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از فارس، مهدی یوسفی امروز با اشاره به بهره‌برداری از وسیع‌ترین سامانه هوشمند اشتراک دوچرخه کشور تا پایان سال اظهار کرد: شهر اولین‌ها شاهد یکی از بهترین سامانه‌های اشتراک دوچرخه در ایران خواهد بود.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌های اساسی تبریز مسائل آلودگی زیست محیطی است، افزود: مطابق آخرین مطالعات و تحقیقات انجام گرفته همچنین بررسی تجربه کلان‌شهرهای دنیا، تمام صاحب‌نظران ترافیکی، دوچرخه را به عنوان یکی از بهترین روش‌های حمل و نقل در شهرها برای سفرهای زیر 5 کیلومتر می‌دانند.

یوسفی ادامه داد: معاونت حمل و نقل در راستای سیاست‌های کلان شهرداری و شورای اسلامی شهرتبریز، تسهیل استفاده از دوچرخه در تبریز را از راهبردهای اصلی معاونت خود قرار داده است.

معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تبریز با بیان اینکه وجود فرهنگ استفاده از دوچرخه در تبریز از نقاط قوت این شهر است، گفت: استفاده کسبه و شهروندان تبریزی به ویژه در نواحی مرکزی شهر، عامل اصلی برای گسترده کردن سامانه جدید هوشمند اشتراک دوچرخه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: معاونت حمل  ونقل تجربه سه ساله خود در سامانه‌های اشتراک دوچرخه دارد و در سامانه جدید با بهره‌گیری از آن سعی خواهیم کرد تا بهترین دوچرخه شهری را با راحت‌ترین روش ممکن در اختیار شهروندان قرار دهیم.

یوسفی با اشاره به اینکه جلسات فنی موضوع سامانه به صورت مرتب در معاونت حمل و نقل در حال برگزاری است، تصریح کرد: به محض پایان یافتن بررسی‌های فنی و حقوقی همچنین عقد قرارداد، جزئیات این سامانه در یک نشست خبری با حضور خبرنگاران و علاقمندان به مسائل زیست محیطی و دوستداران دوچرخه در میان گذاشته خواهد شد.

معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری تبریز در پایان از عموم شهروندان تبریزی درخواست کرد تا از دوچرخه  به عنوان بهترین و پاک‌ترین وسیله نقلیه در سفرهای شهری خود استفاده کنند و با رعایت نکات ایمنی در دوچرخه‌سواری، به بهتر شدن و ایمن شدن تبریز کمک کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما