شناسهٔ خبر: 26851268 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

از حاشیه تا متن حضور شماره یک تیم ملی در ایسنا

همراه با بیرانوند در یک روز تابستانی/ سرمست از ابراز لطف رهبری

دروازه‌بان شماره‌ی یک تیم ملی فوتبال ایران و پرسپولیس با حضور در تحریریه ایسنا از بخش‌های مختلف این خبرگزاری بازدید کرد. او که درباره مثال زدن رهبر معظم انقلاب از عملکردش در جام جهانی برای هیات دولت بسیار خوشنود بود، ابراز لطف ایشان را افتخاری برای خود دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علیرضا بیرانوند دروازه‌بان شماره یک تیم ملی ایران و تیم فوتبال پرسپولیس صبح روز شنبه ۳۰ تیر در ساختمان مرکزی ایسنا حضور یافت و ضمن بازدید از اداره‌های مختلف خبری، با مدیران، سردبیران و دبیران و خبرنگاران این خبرگزاری گفت‌وگو کرد و از نزدیک با شرایط تولید و ارسال خبر در خبرگزاری دانشجویان ایران - ایسنا - آشنا شد.

بیرانوند در حضور سه ساعته‌اش در ایسنا و در گفت‌وگوی صمیمانه، دیالوگ‌های جالبی را با برخی خبرنگاران و تحریریه ایسنا داشت.

سنگربان پرسپولیس و تیم ملی فوتبال وقتی از ادارات مختلف بازدید می‌کرد و کری‌های سرخابی تحریریه را می‌شنید، بارها می‌گفت، "چرا من را به هر جا که استقلالی هستند می‌برید؟ اینجا که همه استقلالی‌ هستند".

زمانی که بیرانوند به ادارات خبری مختلف می‌رفت و با درخواست گرفتن عکس یادگاری مواجه می‌شد، با روی خوش از درخواست کنندگان استقبال می‌کرد اما وقتی کنار آن‌ها می‌ایستاد تفاوت قدش صحنه جالبی را به وجود می‌آورد.

علیرضا بیرانوند در ابتدای حضورش به معاونت چند رسانه‌ای ایسنا رفت و در جریان فعالیت‌های همکاران عکاس و مولتی‌مدیای ایسنا در جریان برگزاری رقابت‌های جام جهانی قرار گرفت. او در ادامه به اداره توسعه اخبار رفت و در این اداره هم توضیحاتی پیرامون فعالیت ایسنا در شبکه‌های مجازی دریافت کرد.

بیرانوند در ادامه عنوان کرد: واقعا به ایسنا و خبرنگاران این خبرگزاری اعتماد کامل دارم و همیشه سعی می‌کنم با این رسانه ارتباط داشته باشم.

دروازه‌بان تیم ملی فوتبال ایران سپس از اداره اخبار سیاسی ایسنا بازدید کرد. او گفت: "اینجا واقعا همه سیاسی هستید؟ برایم جالب است". او پس از تشکر خبرنگاران و سردبیران سیاسی از او بخاطر موفقیت تیم ملی در جام جهانی و بازی‌های موثر تیم ایران گفت که "اگر موفقیتی حاصل کردیم به خاطر دعای خیر همه شما بوده است".

اداره اخبار علمی، هنری، اقتصادی و بین‌الملل هم بخش‌های بعدی خبری ایسنا بود که بیرانوند از آنجا بازدید کرد. زمانی که علیرضا بیرانوند وارد اداره اقتصادی شد خبرنگاری به او معرفی شد که نام فامیلش "بیرانوند" و همشهری‌اش بود. او خبرنگار مذکور را در آغوش کشید و با خنده گفت "دو بیرانوند در یک قاب".

البته در این بازدید زمانی که دروازه‌بان پرسپولیس با خبرنگاران استقلالی اداره اخبار اقتصادی مواجه شد، خطاب به آن‌ها عنوان کرد از چهره‌تان مشخص است که استقلالی هستید، چرا که چهره‌تان به هم ریخته است. (خنده).

او در اداره بین‌الملل هم گفت، "من را جای بدی آوردید، چرا که اصلا زبانم خوب نیست. حتی آنقدر زبانم ضعیف است که در یک مسابقه زمانی که می‌خواستم داور را صدا کنم او را با نام "کوچ" خطاب کردم!". او پس از توضیح سردبیر اخبار بین‌الملل با شوخی پرسید،"اینجا ترجمه زبان لری هم دارید؟" (با خنده).

بیرانوند همچنین در ادامه بازدید خود به اداره اخبار ورزشی آمد و با خبرنگاران این اداره به گپ و گفت پرداخت است. در این بازدید برای دروازه‌بان پرسپولیس جالب بود که در محیط کاری ورزشی نسبت به سایر ادارات ایسنا کوچک‌تر بود. او گفت: اخبار ورزشی ایسنا در فضای رسانه‌ای بازتاب خوبی دارد. او در ادامه پرسید، "آیا همه خبرهای ورزشی ایسنا در همین دو اتاق تولید و منتشر می‌شود؟" او بلافاصله ادامه داد: "یعنی در این محیط کوچک، ورزش ایران را دگرگون می‌کنید؟"

اداره اخبار اجتماعی بخش پایانی بازدید دروازه‌بان پرسپولیس از ایسنا بود. مدیر این اداره در بخشی از صحبت‌های خود از بیرانوند خواست که در کمپین‌های اجتماعی فعالیت بیشتری داشته باشد و از این طریق، الگوی سایرین برای انجام فعالیت‌های اجتماعی باشد. با توجه به اینکه بیشتر خبرنگاران حاضر در این اداره را بانوان تشکیل می‌دادند بیرانوند در اظهار نظری جالب عنوان کرد به نظر می‌رسد آقایان ایسنا همین‌ها هستند که پشت سر من به طبقات مختلف می‌آیند. این اظهار نظر دروازه‌بان پرسپولیس باعث خنده حضار شد.

بیرانوند همچنین با علی متقیان مدیرعامل خبرگزاری ایسنا دیدار و گفت‌وگوی صمیمانه‌ای داشت. او در پایان بازدیدش از ایسنا به نمایندگی از کلیه بازیکنان تیم ملی مورد تقدیر مدیرعامل ایسنا قرار گرفت. علی متقیان از زحمات همه بازیکنان تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ که موجبات شادی مردم را فراهم کردند، تقدیر و تشکر کرد و به پاس درخشش دروازه‌بان تیم ملی، تابلوفرش نفیسی را به او اهدا کرد.

او در بخشی از این بازدید از ابراز لطف رهبری در صدور پیام و ابراز لطف ایشان نسبت به خود تشکر کرد. 

بیرانوند درباره بیانات رهبر معظم انقلاب که تیم ملی و دروازه‌بان این تیم را به عنوان الگویی برای هیات دولت ذکر کرده بودند، گفت: این اتفاق که برای من افتاد و رهبر عزیزمان که تعریف کوچکی از ما انجام دادند، برای من باعث افتخار است که این اتفاق رخ داده است. من تصویرسازی ذهنی را برای خودم انجام داده بودم که چنین اتفاقی برایم رخ دهد. وقتی رهبر معظم انقلاب از ما تعریف می‌کند، این موضوع برای ما به یادماندنی می‌شود. من واقعا یکی از تصویرسازی‌های ذهنی‌ام همیشه این بود که این اتفاق برای من رخ دهد. وقتی بازی تمام می‌شد این حس را داشتم که شرایط به گونه‌ای باشد که رهبر معظم انقلاب از ما تعریف کنند که همین اتفاق هم رخ داد. پس از پیروزی ایران برابر آمریکا، این برای دومین بار بود که رهبری درباره تیم ملی در جام جهانی پیام صادر می‌کردند. وقتی صبح از خواب بیدار می‌شدیم و می‌دیدیم رهبری پیام داده‌اند واقعا خوشحال می‌شدیم. وقتی می‌دانستیم رهبر عزیزمان این قدر خوشحال است می‌فهمیدیم که کل ایران هم خوشحال هستند و متوجه می‌شدیم کار بزرگی انجام داده‌ایم.

در ادامه ویدئوی بازدید بیرانوند از خبرگزاری ایسنا و اظهاراتش درباره اظهار لطف رهبری را می‌بینید:

انتهای پیام

نظر شما