شناسهٔ خبر: 26850788 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اخبار برگزیده اجتماعی ۳۰ تیر/

ابهامات حضور ماموران آژانس اتمی در دانشگاه ها/تلاش برای ثبت جهانی دماوند از سوی ایران

ابهامات حضور ماموران آژانس اتمی در دانشگاه ها/تلاش برای ثبت جهانی دماوند از سوی ایران/شهریه و فعالیت های غیرمصوب مدارس غیردولتی و ... از جمله اخبار برگزیده اجتماعی خبرگزاری شبستان در ۳۰ تیر ماه ۹۷ می باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبستان، ابهامات حضور ماموران آژانس اتمی در دانشگاه ها؛ هفته های اخیر در سکوت و بی خبری حوزه دانشگاه اخباری از دانشگاه علم و صنعت بیرون آمد که با واکنش های زیاد از سوی جامعه علمی و سیاسی کشور رو به رو شد.

 

ماجرا از آنجا شروع شد که تعدادی از مأموران آژانس انرژی اتمی طی هفته‌های اخیر، اجازه یافتند تا در روز تعطیل و به صورت پنهانی اقدام به تفتیش و بازرسی از دفاتر کار استادان و آزمایشگاه‌های دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت کنند....

احتمال وقوع گرد و خاک در خوزستان و ایلام/ تداوم تب تابستانه

محمد عنایت، کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت هوای شهرهای مختلف کشور در سه روز آینده به خبرنگار اجتماعی شبستان گفت: امروز در سواحل شمالی کشور، علاوه بر کاهش دما، بارش پراکنده باران رخ می دهد و بعدازظهر در برخی نقاط جنوب فارس، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان، رگبار و رعد و برق پیش بینی می شود.

 

شهریه و فعالیت های غیرمصوب مدارس غیردولتی

ثبت نام در مدارس داغ است. برخی ها درگیر ثبت نام فرزندانشان در مدارس دولتی هستند که با مشکلاتی همچون مرزبندی مدارس، پرداخت شهریه، واریز مبالغ غیرمتعارف برای روپوش مواجهه هستند. در مقابل هم افرادی قرار دارند چون پول هنگفتی  پرداخت می کنند از این دسته مشکلات کمتر دارند. زیرا پیش از ثبت نام می دانند فرزندانشان در مدرسه پولی درس می خواند. اما به این معنا نیست که هر مدرسه هر رقمی را می تواند دریافت کند بلکه وزارت آموزش و پرورش برای این مدارس هم شهریه ای را تعیین کرده است. با این وجود  مدارسی هستند که این مصوبات را دور بزنند تا شهریه بالایی دریافت کنند. شهریه این مدارس در برخی از موارد چندین برابر شهریه تعیین شده است. این مدارس از عناوین گوناگون برای جذب دانش آموز همانند مدرسه دوزبانه، تیزهوش، مهارتی و غیره استفاده می کنند. برخی از خانواده ها با این وجود تمایل دارند فرزندشان ثبت نام شود و برخی دیگر با شکایت از مدرسه از پرداخت این شهریه غیرمتعارف خودداری می کنند و درنهایت مجبور می شوند فرزندشان در مدرسه ای دیگر ثبت نام کنند.

 

تلاش برای ثبت جهانی دماوند از سوی ایران

محمدحسن طالبیان، معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از تهیه پرونده‌ای با موضوع دماوند خبر داد و گفت: تلاش می کنیم تا دماوند را به عنوان میراث طبیعی ثبت جهانی برسانیم.

 

طالبیان با بیان اینکه مطالعات پرونده ثبت جهانی دماوند به پایان رسیده است، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم «دماوند» یکی از بهترین پرونده‌های طبیعی ایران باشد که به ثبت جهانی خواهد رسید.

بهترین و بدترین نوشیدنی های فصل گرما

رییس اداره بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، آب را بهترین نوشیدنی در فصل گرما برشمرد وگفت: چای رقیق، دوغ كم نمك و شربت كم شیرین در مراحل بعدی برای رفع عطش در هوای گرم توصیه می ‌شود.

 

ابقای رییس دانشگاه شریف

منصور غلامی، وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در حکمی دکتر محمود فتوحی را به مدت چهار سال در سمت ریاست دانشگاه صنعتی شریف ابقا کرد.

 

نظر شما