شناسهٔ خبر: 26850405 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

مصباحی مقدم: سپنتا از فردا در شورای‌شهر یزد حاضر خواهد شد/ بازگشت مجمع به قانون سال 1375 درباره شوراها

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره وضعیت سپنتا نیکنام گفت: طرح حضور اقلیت‌ها در شورهای شهر با بیش‌ از دو سوم آراء در مجمع تشخیص مصلحت نظام رای آورد و این به آن معناست که سپنتا نیکنام به شورها باز می‌گردد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دیده بان ایران؛ غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین» گفت: طرح حضور اقلیت‌ها در شوراها با اکثریت بیش از دو سوم آرا به تصویب اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جزییات جلسه امروز مجمع تشخیص توضیح داد: در این جلسه قانون سال 1375 شوراها مورد تاکید مجدد قرار گرفت که آن قانون با توجه به تبصره‌ای که داشت شامل حال اقلیت‌ها دینی هم می‌شد.

مصباحی‌مقئم با اشاره به وضعیت سپنتا نیکنام عضو زرتشتی شورای‌شهر یزد بیان کرد: در تبصره 1 ماده 26  قانون انتخابات شوراها آمده بود که اقلیت‌های دینی باید به اصول و مبانی خود پایبند باشند.

او همچنین با اشاره به طرح مجلس برای تعیین تکلیف وضعیت اقلیت‌ها در شوراهای شهر عنوان کرد: علاوه بر این ماده 4 که مجلس در طرح خود آورده بود هم در اینجا مورد تصویب و تایید مجمع تشخصیص مصلحت قرار گرفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این ماده حکایت از آن داشت که این مصوبه از انتخابات دوره پنجم شوراها به بعد قابلیت اعمال دارد.

مصباحی‌مقدم در ادامه تاکید کرد که بر همین اساس مصوبه امروز مجمع  به این معنا  است که آقای سپنتا نیکنام به شورا باز می‌گردد./اعتماد

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما