شناسهٔ خبر: 26849648 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی ایران | لینک خبر

احتمال افزایش قیمت اپل واچ

‌ آی تی ایران

صاحب‌خبر -

با وجود اینکه تایید شده آیفون‌ها قرار نیست مشمول قوانین و تعرفه‌های جدید وارداتی آمریکا شوند، اما محصولات دیگر اپل هنوز در معرض این قوانین قرار دارند.

دولت آمریکا، قرار است به زودی تعرفه‌های جدید بروی کالاهای وارداتی چینی از جمله محصولاتی از شرکت اپل، فیت بیت و سونوس اعمال کند. از آنجاییکه برخی از محصولات این شرکت‌ها، قبل از ارسال به خاک آمریکا داخل چین سرهم بندی می‌شوند، به همین دلیل مشمول تعرفه‌های جدید وارداتی خواهند شد.

طبق گزارش روییترز، در آخرین جلسه هیات دولت، محصولاتی مانند original Apple Watch، Fitbit Charge و Sonos speakers به عنوان ماشین‌های مخصوص انتقال اطلاعات دسته بندی شده و مشمول قوانین جدید خواهند شد. البته دستور اعمال تعرفه‌ها به روی این محصولات،  فعلا در مرحله  public comment قرار دارند  و اگر حضور آنها در این لیست قطعی شود، به میزان 10 درصد افزایش قیمت خواهند داشت.

تنها کاری که شرکت‌های فوق الذکر در این‌باره می‌توانند انجام دهند این است که طی همین مرحله  public comment، بخواهند محصولاتشان طبق کد دیگری دسته بندی شده از لیست ماشین‌های چینی انتقال دهنده اطلاعات، حذف شوند.

با وجود اینکه  Apple Watch  احتمالا مشمول این تعرفه‌های جدید خواهد شد اما آیفون‌ها از این لیست مستثنی خواهند بود. در ماه ژوئن گزارش شد مدیرعامل اپل، آقای تیم کوک  مطلع شده که با وجود تصویب قوانین جدید علیه واردات محصولات چینی، آیفون‌ها مشمول این قوانین نخواهند بود.

البته گزارش شده که تعرفه‌های جدید فقط شامل محصولات نخواهد بود و ممکن است به روی قطعاتی مانند قطعات وارداتی آلمینیومی که در دستگاه‌های مک بوک پرو مورد استفاده قرا می‌گیرند نیز اعمال شوند. به همین دلیل، افزایش قیمت محصولات مختلف اپل در آینده، چندان دور از انتظار نیست.

 

نظر شما