شناسهٔ خبر: 26849479 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سیاست مداران آمریکایی دیگران را عامل مشکلات خود می دانند

استیفن روچ: سیاست مداران این کشور عادت دارند که دیگران را عامل مشکلات خود اعلام کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما ؛ استیفن روچ اقتصاددان آمریکایی و  کارشناس بلندپایه در موسسه امور جهانی وابسته به دانشگاه ییل  در مصاحبه با تلویزیون سی سی تی وی  می گوید سیاست مداران این کشور عادت دارند که دیگران را عامل مشکلات خود اعلام کنند.
او در کتابش به نام "نامتوازن: وابستگی متقابل آمریکا و چین" به دلایل کسری تجاری آمریکا در مقابل چین پرداخت و اعلام کرد سبک زندگی مبتنی بر فرهنگ "پس انداز کم" و "اکنون لذت ببر بعدا پرداخت کن" در آمریکا دلایل اصلی موجود در ورای این کسری تجاری محسوب می شود.
روچ گفت: "زمانی که شما پس انداز نمی کنید اما می خواهید رشد کنید، باید مازاد پس انداز از خارج وارد کنید و بدین منظور شما سبب ایجاد کسری در توازن پرداخت و کسری بودجه با بسیاری از کشورهایی می شوید تا بتوانید سرمایه خارجی جذب کنید. سال گذشته، ما کسری تجاری با صد و دو کشور داشتیم. ­این موضوع نتیجه عدم توازن در سرمایه گذاری ماست نه انعکاس خسارتی که چین از طریق ارز و فعالیت های ناعادلانه تجاری یا سیاست های صنعتی به ما می زند، آنگونه که دولت ترامپ در تلاش برای متقاعد کردن آمریکایی ها برای پذیرش این موضوع است."
روچ بیش از سه دهه برای بانک مورگان استنلی در آمریکا کار کرد و با شمار زیادی از شرکت های چینی همکاری کرده است. او در زمینه همکاری با چاینا کانستراکشن بنک برای ایجاد "شرکت سرمایه گذاری بین المللی چین" تجربه دارد.
او گفت: "ما با یکدیگر کار کردیم. البته، افرادی به طور مشترک برایمان کار می کردند و ما سامانه های مشترک داشتیم ما راه حل های مشترک و همچنین راهبردهای مشترک داشتیم. هیچ کار اجباری انجام نمی شد. ما می خواستیم یک کسب و کار موفق داشته باشیم. هدف سرمایه گذاری مشترک هم همین است."
روچ همچنین گفت: "چین به عنوان سپر بلای آمریکا مطرح شده است و دلیل این امر هم نظام سیاسی آمریکاست.
او افزود: "چرا ما باید دیگران را عامل مشکلات خود اعلام کنیم؟ فکر می کنم این موضوع به ارزش های موجود در ورای نظام سیاسی ما باز می گردد. ما یک افق سیاسی بسیار کوتاه مدت داریم. ما مجلس نمایندگانی داریم که هر دو سال یکبار انتخاب مجدد می شود و سناتورها هم هر شش سال یکبار انتخاب می شوند و رئیس جمهور هم هر چهار سال یکبار انتخاب می شود. هیچ یک از آنها نمی توانند اذعان کنند که در مدیریت و تصویب قوانین مرتکب اشتباه شده اند و این که اذعان کنند آنها اشتباه کرده اند . مقصر دانستن دیگران در ارتباط با موضوعات مختلف در آمریکا از قبیل نابرابری در درآمد، اشتغال و حقوق واقعی، کار بسیار آسانی است."

نظر شما