شناسهٔ خبر: 26849462 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

اتفاق تاسفباری که در پشت پرده مجلس در جریان است؛ معاونان پارلمانی با «کیسه امتیازات» در مجلس، برای «استثنا کردن رؤسا از طرح منع به کارگیری بازنشستگان» / «افکارعمومی» به میدان آیید تا «هزاران استثنا» به خانه بروند!

این مدیران، حالا که از طرح منع به کارگیری بازنشستگان مطلع شده اند، مدیران پارلمانی خود را به مجلس فرستاده اند؛ آن هم با کیفی مملو از امتیازات و تام الاختیار در مصرف آن! آن‌ها یک هدف دارند؛ تصوب طرح، اما با اضافه کردن رئسا به عنوان استثنا! اگر چنین شود، فاتحه طرح مذکور را باید خواند؛ چرا که چونان سال‌های قبل، مدیران فرتوت کشور این بار با توجیه «استثنایی» خود، در بدنه مدیریتی کشور باقی می‌مانند! تایید طرح مذکور با استثنا‌های خاص، نهایتاً منتج به آن می‌شود که این طرح، تبدیل به یک قانون حیرت انگیز شود؛ یعنی «منع به کارگیری بازنشستگان» با استثناسازی وزارتخانه ها، سازمان ها، شهرداری‌ها و ... که چیزی شبیه به شوخی می‌ماند!

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اقدام تاسفباری که در پشت پرده مجلس در جریان است؛ معاونان پارلمانی با «کیسه امتیازات» در مجلس، برای «استثنا کردن رؤسا از طرح منع به کارگیری بازنشستگان» / «افکارعمومی» به میدان آیید تا «هزاران استثنا» به خانه بروند!

طرح «منع به کارگیری بازنشستگان»، این هفته در مجلس بررسی می‌شود؛ خبری مسرت بخش و امیدوارکننده برای پوست اندازی مدیران فرتوت و سالخورده از بدنه مدیریتی کشور؛ اما دیشب خبری آمد که جای «امید» را به «شگفتی» داد! «استثناها» در فکر تداوم حیات مدیریتی خود هستند!

به گزارش «انتخاب»؛ این «استثناها» همان «مدیران همیشگی» هستند که ۳ یا ۴ دهه مداوم در کشور مدیر بوده اند و حاضر به واگذار کردن مناصب خود به جوانتر‌ها نیستند. مدیرانی بی انگیزه که تمام توانشان، حفظ صندلی هایشان است!

طبق اخبار منتشره، در صورت اجرای قانون «منع به کارگیری بازنشستگان» بیش از ۱۲۰۰ مدیر دولتی، ۷۵ سفیر و ۱۰۰ شهردار برکنار می‌شوند؛ و این تازه، مربوط به دولت است و آمار سایر قوا و ارگان‌ها و نهاد‌ها شفاف نیست.

این مدیران، حالا که از طرح منع به کارگیری بازنشستگان مطلع شده اند، مدیران پارلمانی خود را به مجلس فرستاده اند؛ آن هم با کیفی مملو از امتیازات و تام الاختیار در مصرف آن! آن‌ها یک هدف دارند؛ تصویب طرح ، اما با اضافه کردن رئسا به عنوان استثنا!

برخی وزارتخانه ها و بسیاری از سازمان‌ها و ... اینک در تلاشند تا مدیرانشان، جزء «استثناها» باشند! که اگر چنین شود، فاتحه طرح مذکور را باید خواند؛ چرا که چونان سال‌های قبل، مدیران فرتوت کشور این بار با توجیه «استثنایی» خود، در بدنه مدیریتی کشور باقی می‌مانند!

تایید طرح مذکور با استثنا‌های خاص، نهایتاً منتج به آن می‌شود که این طرح، تبدیل به یک قانون حیرت انگیز شود؛ یعنی «منع به کارگیری بازنشستگان» با استثناسازی وزارتخانه ها، سازمان ها، شهرداری‌ها و ... که چیزی شبیه به شوخی می‌ماند!

جالب آنکه یکی از توجیهات این مدیران پارلمانی برای ایجاد واهمه در نمایندگان این است که می گویند، درصورت تصویب این طرح، امکان استفاده از شما بعد از دوران نمایندگی وجود نخواهد داشت!

اقدام تاسفباری که در پشت پرده مجلس در جریان است؛ معاونان پارلمانی با «کیسه امتیازات» در مجلس، برای «استثنا کردن رؤسا از طرح منع به کارگیری بازنشستگان» / «افکارعمومی» به میدان آیید تا «هزاران استثنا» به خانه بروند!

مخاطبان می‌توانند با رصد سن و سال مدیران هر وزارتخانه و سازمان، به تلاش آنان برای استثناسازی مدیران در مجلس پی ببرند. در عین حال، حساسیت افکارعمومی و حضور همه جانبه برای مخالفت با استثناسازی‌های بی منطق، می‌تواند طرح مذکور را تبدیل به منعی واقعی برای به کارگیری بازنشستگان کند؛ منعی که می‌تواند حقیقتاً باعث تغییراتی جدی در مدیریت کشور شود.

حال، اما باید منتظر ماند و دید، باز هم لابی چند لایه باند‌های سیاسی - اقتصادی برای عدم تحقق تغییرات جدی در کشور و باقی ماندن «پیرمرد‌های فرتوت» پیروز خواهد شد یا این بار، مجلس با تصویب طرح مذکور، یکی از مهمترین و حیاتی‌ترین طرح‌های خود برای کمک به آینده کشور را تصویب خواهد کرد؟

نظر شما