شناسهٔ خبر: 26849038 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

ترویج فرهنگ نماز در ادارات جدی گرفته شود

گروه فعالیت‌های قرآنی- استاندار البرز با تاکید بر اینکه خواندن نماز یک اقدام نمادین نیست، گفت: ترویج فرهنگ نماز باید در ادارات جدی گرفته شود.

صاحب‌خبر -

ترویج فرهنگ نماز در ادارات جدی گرفته شود

به گزارش ایکنا از البرز، محمدعلی نجفی، 30تیرماه در نشست شورای اقامه نماز استان البرز، اظهار کرد: ترویج و تبیین حقیقت نماز و اثرگذاری توسط مراکز فرهنگی و ادارات بیش از پیش ضروری است.
وی افزود: فلسفه و حقیقت نماز باید ترویج شود چرا که نماز اقدام نمادین نیست بلکه یک تحول بزرگ در وجود انسان، جامعه، رفتارها و باورها است.
استاندار البرز گفت: اقامه نماز در ادارات شرایط روحی و روانی کارکنان را برای ارائه بهترین خدمات به مردم تقویت می‌کند.
نجفی خاطرنشان کرد: نماز یک فرصت بزرگ معنوی است که باید از آن با ایمان و اعتقاد برای تزکیه نفس و ایجاد شوق خدمت بهره‌برداری کرد.
این مسئول ابراز کرد: با آموزش و ترویج فرهنگ اقامه نماز باید در دستگاه‌ها و ادارات شرایطی فراهم شود که کارمندان با اشتیاق درونی در نماز جماعت حضور یابند.
وی با بیان اینکه نمازی که برای خدا و با اخلاص باشد در جهان فراگیر می‌شود یادآور شد: باید تمام تلاش خود را برای احیا و رونق اقامه نماز اول وقت وجماعت در ادارات به‌کار گیریم.
نجفی تصریح کرد: برای اشاعه این فرهنگ دینی و مذهبی لازم است قبل از اذان فعالیت کاری کارکنان ادارات تعطیل شود تا فرهنگ ترویج نماز به خوبی در ادارات نهادینه شود.
استاندار البرز گفت: ترویج فرهنگ نماز را می‌توان با بهره گیری از ظرفیت کارشناسان و روحانیون محقق کرد.
انتهای پیام.

نظر شما