شناسهٔ خبر: 26849027 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

اخبار امنیتی سوریه؛

تداوم پیشروی‌های برق‌آسای ارتش سوریه/ تعدادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند

ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های برق‌آسای خود بر مناطق جدیدی در جنوب این کشور مسلط شد و شمار زیادی از تروریست‌ها را به هلاکت رساند.

صاحب‌خبر -

تداوم پیشروی های برق آسای ارتش سوریه در جنوب این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از روسیاالیوم، منابع سوری از آزادسازی تپه‌ها، روستاها و شهرک‌های جدیدی در منطقه حد فاصل میان حومه درعا و قنیطره خبر دادند.

این منابع بیان کردند: ارتش سوریه تپه‌های احمر غربی و شرقی و روستاها و شهرک‌های رسم قطیش، رسم الزاویه، عین زیوان، عین العبد، کودنه والاصبح در منطقه حد فاصل میان حومه درعا و قنیطره را از لوث تروریست‌ها آزاد کرد.

به گزارش این منابع در جریان عملیات ارتش سوریه شمار زیادی از تروریست‌ها کشته شدند و ادوات و سلاح و مهمات آنها منهدم شد و بقیه مجبور به فرار از مقابل نیروهای ارتش سوریه شدند.

این درحالی است که ارتش سوریه روز گذشته 21 روستا و مزرعه را آزاد کرده و موفق به انهدام مواضع و استحکامات گروه‌های مسلح در حومه‌های درعا و قنیطره شده بود.

گروه‌های مسلح در شهرک‌های المزیریب و الیادوه در حومه درعا نیز قبلا سلاح سنگین و متوسط خود را به ارتش سوریه تحویل داده بودند و این پس از ملحق شدن این دو شهرک به عملیات آشتی بود.

در همین حال منابع سوری از ورود اتوبوس‌های حامل افراد مسلح و خانواده‌های آن‌ها از شهرک محجه در حومه درعا به سوی ادلب در راستای توافق آشتی خبر دادند.

دومین گروه از تروریست‌هایی که تن به آشتی ندادند به همراه خانواده‌های خود از روستای ام‌باطنه در حومه قنیطره عازم شمال سوریه شدند.

ارتش سوریه وارد روستاهای الزبیده، المشیرفه، رسم الحلبی، رسم الکرم در حومه جنوبی قنیطره شد.

منابع سوری از تسلط ارتش سوریه بر روستاهای خربه الطیر و الشیخ سعد در جنوب نوی و هلاکت شمار زیادی از تروریست‌ها و انهدام سلاح آنها و فرار بقیه خبر دادند.

از سوی دیگر بر اثر انفجار بمب کار گذاشته شده از سوی افراد ناشناس در جاده الرقه به تل ابیض در حومه شمالی الرقه شماری از نیروهای مورد حمایت آمریکا در سوریه کشته و زخمی شدند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما