شناسهٔ خبر: 26848959 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پخش فیلم های ایرانی در تلویزیون بوسنی و هرزگووین

فیلم های سینمایی حوض نقاشی و پاشنه بلند با زیرنویس بوسنیایی به همت دفتر نمایندگی صدا و سیما در شبکه سراسری بوسنی و هرزگوین پخش شد.

صاحب‌خبر -

­به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از سارایوو، فیلم های سینمایی حوض نقاشی و پاشنه بلند با زیرنویس بوسنیایی به همت دفتر نمایندگی صدا و سیما در سارایوو در دو نوبت از شبکه سراسری بوسنی و هرزگوین BHT1 پخش شده است.
شبکه تلویزیونی BHT1 یک کانال تلویزیونی است که توسط رادیو و تلویزیون دولتی بوسنی و هرزگوین BHRT اداره و کنترل می شود. این شبکه در آگوست سال 2004 میلادی رسما آغاز به کار کرد. با گذشت هشت سال و در سال 2012 میلادی ، BHT1 گرافیک و لوگوی خود را تغییر داد. این شبکه تلویزیونی روزانه 20 ساعت به پخش برنامه های متنوع از جمله اخبار، فیلم های مستند، مسابقات ورزشی، فیلم و سریال، برنامه کودک، موسیقی و برنامه های گفتگو محور می پردازد که سهم هریک از زبان های بوسنیایی، کرواتی و صربی یکسان می باشد. نیکولا مارکوویچ 35 از ماه جولای سال جاری میلادی به مدت 5 سال مدیریت این شبکه را عهده دار خواهد بود.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2422692" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2182697/2422692?width=400&height=300"></script></div>


فیلم سینمایی پاشنه بلند به کارگردانی علی عطشانی یک فیلم کمدی اجتماعی است که در سال 1392 تولید شده است. بازیگرانی چون جواد رضویان، آشا محرابی، نیما شاهرخ شاهی، مهران رجبی و صالحی در این فیلم ایفای نقش می کنند.
فیلم سینمایی حوض نقاشی به کارگردانی مازیار میری و تهیه کنندگی منوچهر محمدی فیلمی سرشار از احساس است که در سال 1392 تولید شده است. شهاب حسینی، نگار جواهریان، فرشته صدر عرفایی، سپهراد فرزامی، سیامک احصائی و الهام کردا از جلمه بازیگرانی هستند که در این فیلم سینمایی ایفای نقش کرده اند. داستان فیلم به این شرح است که رضا و مریم زوجی با معلولیت ذهنی هستند که یک پسر ده ساله به نام سهیل دارند که از والدینش بیزار است. او مدتی را در منزل مرضیه ناظم مدرسه (فرشته صدر عرفایی) می‌گذراند تا وقتی که دلش برای پدر و مادرش تنگ می‌شود.
حوض نقاشی تاکنون موفق به کسب جوایز متعددی از جشنواره های داخلی و خارجی شده است که در میان آنها می توان به برنده جایزه بهترین فیلم تماشاگران توسط مخاطبان در جشنواره فیلم فجر، برنده جایزه بهترین طراح صحنه و لباس جشنواره فیلم فجر، برنده جایزه یونسکو جوایز آسیا و اقیانوسیه در سال 2013، برنده جایزه ویژه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم لیسبون در سال 2014 و برنده جایزه بهترین فیلم جشنواره بین المللی فیلم کودک شارجه در سال 2014 اشاره نمود.

نظر شما