شناسهٔ خبر: 26848914 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

وقتی رقم‌های نجومی در استقلال مساله‌ساز شد

18 میلیارد تومان برای این 4 نفر؟

رضا افتخاری، مدیرعامل سابق استقلالی‌ها چهارشنبه‌شب مقابل خبرنگاران نشست و از پشت پرده‌هایی حرف زد که اگر نیمی از آنها حقیقت داشته باشد، به قول محمد دادکان باید برای چند سال در این فوتبال را بست!

صاحب‌خبر -

یکی از مهمترین بخشهای صحبت افتخاری آنجا بود که او درباره وضعیت نقل و انتقالات استقلال حرف زد. او درباره قیمت درخواستی چند بازیکن حرف زد و از این گفت که فشار هواداران باعث میشود تا این ارقام بالاتر برود. اولین نفری که افتخاری درباره او صحبت کرد، مجید حسینی بود. بازیکنی که بعد از جام جهانی، انتظار داشت قرارداد ۸۰۰ میلیونیاش به بیش از دو میلیارد برسد: «ایشان با ما قرارداد دوساله دارد و فکر کنم ۸۰۰ میلیون تومان قراردادش است. من به او گفتم با توجه به این که شما اکنون حسینی سابق نیستی و رشد کردی و البته این رشد را هم مدیون باشگاه استقلال هستی، من کمک میکنم امسال قراردادت اضافه شود. گفت چقدر اضافه میکنید و گفتم دو برابر میکنم که گفت نه کم است. گفتم باشد و یک مقدار دیگر هم اضافه میکنم.» بر اساس صحبتهای افتخاری، قرار بوده قرارداد جدید حسینی برای یک فصل حداقل دو میلیارد تومان باشد. دومین نفر، مامه تیام بود که برای یک نیم فصل ۵۰۰ هزار دلار میخواست: «مدیر برنامه تیام میآید و میگوید اگر میخواهید تیام در تیم بماند باید پانصد هزار دلار روی میز بگذارید. فکر کردید با بچه طرف هستید؟ بگذارید هوادار به من فحش بدهد اما من از پول بیتالمال این هزینهها را نمیکنم. این مردم به نان شب خود محتاج هستند. من چرا باید به اینها پول مفت بدهم که چی؟»

با احتساب دلار آزاد، قرارداد تیام برای یک نیم‌فصل بیشتر از چهار میلیارد و در صورتی که او راضی شود تا پایان فصل بماند، ۸ میلیارد تومان خواهد شد.بالا رفتن قیمت تیام، قیمت جپاروف را هم افزایش داده بود: «جپاروف دیروز آمده و به من می‌گوید چهارصد هزار دلار به من بدهید تا سه ساله قرارداد ببندم.» یعنی جپاروف هم برای فصل اول از قرارداد سه ساله آن هم در ۳۶ سالگی، بیشتر از سه میلیارد درخواست کرده است! پیش از این افتخاری درباره روند تمدید قراردادهای استقلال گفته بود چشمی هم درخواستی عجیب از این باشگاه کرده است: «در جلسه‌ای که با این بازیکن داشتیم او درخواست چهار میلیارد تومان کرد. این درخواست او در حالی است که او با ما قرارداد دارد.»اگر ادعاهای افتخاری صحت داشته باشد، بازیکنان بدون قرارداد یا دارای مجوز فسخ قرارداد استقلال، اعداد عجیبی از این باشگاه خواسته‌اند. اعدادی که کنار هم گذاشتن آنها، برای باشگاه حدود ۱۸ میلیارد تومان آن هم فقط برای ۴ بازیکن هزینه برمی‌دارد. در حالی که همین یک سال قبل، در رسانه‌ها منتشر شد که مجموع قرارداد کل بازیکنان لیست استقلال ۲۲میلیارد تومان است.البته این محاسبات، بدون در نظر گرفتن افزایش پررنگ قرارداد شفر، قرارداد جدید غفوری و جدایی امید ابراهیمی است که می‌توانست گران‌ترین بازیکن فصل استقلال شود. برای استقلال، پرداخت چنین رقمی به ۴ بازیکن غیر ممکن خواهد بود و شاید افتخاری هم به همین دلیل تصمیم به استعفا گرفت. چون در هر دو حالت قرارداد بستن یا نبستن با این ۴ نفر، می‌توانست در طرف بازنده ماجرا باشد.

نظر شما