شناسهٔ خبر: 26848846 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت نیرو-قدیمی | لینک خبر

اطلاعيه شماره 3 توانير؛

داده‌هاي هواشناسي هفته گرمي را پيش بيني مي‌كند/ نيازمند همكاري بيشتري مردم و به ويژه كسبه هستيم

شركت توانير در پي پيش بيني هاي جديد هواشناسي مبني بر افزايش دماي هوا در هفته جاري، اطلاعيه جديدي را صادر كرد.

صاحب‌خبر -
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، در اطلاعيه سوم توانيرآمده است: شركت توانير با تشكر ازتعامل و همكاري تمامي هموطنان و مشتركان گرامي و عذرخواهي مجدد به دليل محدوديت هاي به وجود آمده در شبكه برق اعلام مي دارد بر اساس پيش‌بيني‌هاي صورت گرفته، از امروز 30 تيرماه تا پايان هفته جاري، هواي بسيار گرمي را در همه نقاط كشور، به جز نوار شمالي، شاهد خواهيم بود. 
بي ترديد در چنين شرايطي براي تامين برق پايدار، بيش از هر زمان ديگر به كمك و همياري همه مردم عزيز در مديريت مصرف برق نيازمنديم.
از اين رو از آحاد مردم عزيز كشور در بخش هاي مختلف خانگي، تجاري ( به ويژه اصناف و كسبه)، مجتمع هاي توليدي و صنعتي و كشاورزان تقاضا دارد تا با پيش گرفتن راهكارهاي مديريت مصرف برق به ويژه در ساعت هاي اوج بار (12 الي 16 و 20 الي 23)، كاركنان صنعت برق را تنها با 10 درصد صرفه‌جويي، در ارائه هرچه بيشتر خدمات و تأمين برق پايدار ياري و از بروز محدوديت هاي خاموشي ناخواسته كه به دليل افزايش بيش از حد مصرف برق رخ مي دهد، جلوگيري نمايند.
خاطرنشان مي سازد كه با بكار بستن راهكارهاي ذيل، كاهش 10 درصدي مصرف برق كاملا قابل دسترسي است.

*راهكارهاي ساده براي كاهش مصرف برق:
• در ساعت‌هاي اوج بار (پيك مصرف) تا حد امكان در كولرهاي آبي از دور كند استفاده نمائيم.
• در صورت استفاده از كولرهاي گازي، ترموستات را بين 23 تا 25 درجه سانتي گراد تنظيم كنيم. در ساعات هاي اوج بار (12 الي 16 و 20 الي 23) به ازاي هر دو ساعت، كولر را نيم ساعت خاموش كنيد.( زمانبندي در اين خصوص به صلاحديد مشتركان كمك شاياني به مديريت مصرف برق و پايداري شبكه برق خواهد كرد.)
• هنگام استفاده از كولر يا وسايل سرمايشي در ساعت هاي اوج بار، تا حد امكان از لوازم پرمصرف برقي مانند اتو، لباسشويي، ظرف شويي و جاروبرقي به طور همزمان استفاده نكنيم.
• استفاده از وسايل برقي يادشده را به روزهاي تعطيل يا ساعت هاي غيرپيك منتقل كنيم.
• خاموش كردن لامپ هاي اضافي و استفاده از روشنايي طبيعي در روز، ساده ترين راه صرفه جويي در مصرف برق است.


 

 

نظر شما