شناسهٔ خبر: 26848500 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

۲۵ با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی؛

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های صدثانیه‌ای برگزار می‌شود

فراخوان دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های صد ثانیه‌ای با ارائه بخش ویژه «ایران ساخت» منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فراخوان دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های صد ثانیه‌ای با ارائه بخش ویژه «ایران ساخت» منتشر شد.

بر اساس این گزارش، این دوره از جشنواره با ارائه بخش ویژه «ایران ساخت» و در حمایت از کالای ایرانی و با موضوع اخلاق و سبک زندگی در دو بخش مسابقه ای و مسیر تجربه و در قالب مستند، داستانی و پویانمایی، اسفندماه 97 در تهران برگزار می‌شود. البته بخش مسابقه سینمای جهان نیز در قالب‌های فوق برای شرکت‌کنندگان غیر ایرانی برگزار می‌شود.

دوازدهمین دوره از جشنواره در بخش ویژه خود «ایران ساخت» حمایت از تولید و مصرف کالای ایرانی را مورد توجه قرار داده است و موضوعات این بخش شامل حمایت از تولید ایرانی (ایران ساخت )، حمایت از تولید کالا و خدمت دانش‌بنیان ایرانی، فرهنگ تولید محصولات باکیفیت ایرانی، پویش ملی و حمایت مردمی از تولید کالا و خدمات دانش‌بنیان باکیفیت ایرانی، تأثیرات مخرب خرید کالاهای خارجی، واردات بی‌رویه و غیرقانونی (قاچاق کالا)، معرفی کسب‌و‌کارهای نوین و استارت‌آپ‌ها، تولید ثروت از علم و فنّاوری و معرفی اقتصاد دانش‌بنیان است. شرکت‌کنندگان علاوه بر حضور در بخش مسابقۀ ملی می‌توانند در این بخش نیز شرکت کنند. داوری در این بخش جداگانه انجام می شود و جوایز بخش ویژه مجزا است.

در تعریفی که در این فراخوان ارائه شده فیلم 100 یک فیلم کامل است؛ با تمام مشخصات یک فیلم و با تکیه بر دو عنصر ایجاز و خلاقیت، نه یک تیزر تبلیغاتی است، نه نماهنگ و نه بخشی از یک فیلم بلند.  فیلم 100ثانیه‌ای رسانه‌ای نو و مناسب است برای ابزارهای جدید که با قابلیت تأثیرگذاری بسیار بالا در جهان پرشتاب و پرهیاهوی امروز می‌تواند ثانیه‌هایی مخاطب بی‌وقت و کم‌حوصله را به خود مشغول کند و در کنار انتقال مفهوم و پیام خود لذت بصری و زیبایی‌شناسانه هم به او هدیه کند.

فیلم سازانی که فیلم های 100 ثانیه ای اول و دوم خود را تولید کرده اند تنها در یکی از بخش های اصلی یا مسیر تجربه می توانند شرکت کنند.جایزه بزرگ جشنواره مبلغ 15 میلیون تومان به همراه تندیس جشنواره و دیپلم افتخار است که به کارگردان بهترین فیلم جشنواره اهدا می شود.بهترین کارگردان فیلم در هر بخش نیز تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 12 میلیون تومان دریافت می کند.علاوه بر این جوایز، به 2 فیلم برگزیده در هر بخش نیز لوح تقدیر و 7 میلیون تومان جایزه نقدی اعطا می شود.

در بخش دستاورد فنی و تکنیکی هم مبلغ 5 میلیون تومان به برگزیده هر قالب تعلق می گیرد. بخش مسیر تجربه مربوط به هنرمندانی است که تجربه های نخست خود را به جشنواره ارسال کرده اند و هیئت داوران در این بخش به کارگردانان بهترین فیلم در هر سه قالب تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ 5 میلیون تومان اهدا خواهد کرد. بهترین کارگردان فیلم در هر بخش نیز، دیپلم افتخار و مبلغ 3 میلیون تومان دریافت می کند.جایزه بخش ویژه «حمایت از کالای ایرانی» جشنواره فیلم 100 شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و 7 میلیون تومان است که به 3 فیلم اهدا می شود، همچنین به یک فیلم برگزیده در هرسه قالب مبلغ 5 میلیون تومان داده خواهد شد.جایزه جهانی سینمای 100 نیز با اهدای تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی معادل 1500 یورو به هرکدام از فیلم های برگزیده هیئت داوران در هر بخش اهدا می شود.

علاقمندان برای شرکت در این رویداد تا پایان دی ماه سال جاری برای ارسال آثار مهلت دارند. همچنین 20 بهمن ماه 97 آثار راه یافته به جشنواره معرفی می شود.

دوازدهمین جشنواره جشنواره بین المللی فیلم‌های صد ثانیه‌ای به همت حوزه هنری با حمایت ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی 8 تا 10 اسفندماه 97 برگزار می شود.

نظر شما